Miasto Gdańsk za promocję w serialu płaci 295 tysięcy złotych

Od początku września w serialu „Prawo Agaty” „występuje” miasto Gdańsk. Jako przebitki można zobaczyć ujęcia z lotu ptaka, a bohaterzy czasami rozmawiają na tle Motławy. Producenci serialu przekonują, że to dobry sposób na promocję miasta. – Gdańsk zachwycił zarówno aktorów i ekipę serialu „Prawo Agaty”, tak bardzo, że we współpracy z miastem Gdańsk, postanowili ulokować jeden z głównych wątków nad Motławą, czytamy na oficjalnej stronie Gdańska. Portal urzędu miasta nie wspomina jednak, że ten zachwyt miał swoją cenę. Za reklamę miasta Gdańsk zapłacił spółce TVN prawie 300 tysięcy złotych.

Fabuła jednego z głównych wątków będzie miała miejsce w Gdańsku. Co zdaniem zamawiającego ma duży potencjał dla promocji miasta dzięki usłudze lokowania produktu, powiedzieli cytowani przez Gazetę Wyborczą gdańscy urzędnicy. Twórcy seriali nie od dziś przekonują samorządy, że turyści chętniej przyjeżdżają do miejsc, w których toczy się akcja popularnych seriali. Toruń za promocję w serialu „Lekarze” płaci 30 tysięcy złotych. Trzy lata temu Gdynia zapłaciła 60 tysięcy za obecność na ekranie w serialu „Linia Życia”. 

Gazeta Wyborcza/oo
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj