Teraz Gdańsk podwoi zdolności przeładunkowe. Ruszyła budowa drugiego nabrzeża w terminalu DCT

Inwestycja w Porcie Północnym ma kosztować 290 milionów euro. Nowe nabrzeże będzie miało długość 650 metrów. Nabrzeże będzie wyposażone w 5 suwnic oraz dodatkowy sprzęt przeładunkowy, zdolny do obsługi statków o pojemności przekraczającej 18 tysięcy kontenerów. Dzięki rozbudowie gdański terminal podwoi zdolności przeładunkowe do 3 milionów kontenerów rocznie.

– Zespół DCT Gdańsk, nasi udziałowcy, klienci i ludzie, którzy wspierają projekt budowy T2 czekali na ten dzień od ponad dwóch lat. Dotarcie do tego etapu nie było łatwe, ale dziś możemy być dumni z tego, że zrobiliśmy znaczący dla polskiego sektora kontenerowego krok. Wraz z drugim głębokowodnym nabrzeżem w DCT, zdolnym do jednoczesnej obsługi kilku statków, w tym największych statków kontenerowych świata, Polska wraz z całym regionem Morza Bałtyckiego zyskała nową jakość w obsłudze połączeń oceanicznych, komentował Maciek Kwiatkowski, Prezes DCT Gdańsk. Przygotowanie placu budowy potrwa około 6 tygodni. Po jego zakończeniu rozpocznie się budowa nabrzeża. Wszystkie prace zajmą 19 miesięcy. Wykonawcą jest belgijska spółka N.V. BESIX.

DCT jest największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym, głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal DCT jest najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w grupie głębokowodnych portów północno-europejskich między Gdańskiem i Le Havre. Obsługuje polski import, eksport, tranzyt oraz tranzyt morski. Dzięki dobremu dostępowi ze strony morza, zapewnionemu przez kanał podejściowy o głębokości 17 m oraz do 16,5 m wzdłuż nabrzeża, braku zalodzenia oraz możliwościom operacyjnym, DCT jest naturalnym hubem dla obrotu ładunków skonteneryzowanych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Dzięki inwestycjom w infrastrukturę realizowanym przez polski rząd i Gdańsk, terminal DCT jest bardzo dobrze połączony z miejscami zlokalizowanymi w głębi lądu oraz jest prawdziwą bramą do Europy Środkowo-Wschodniej.

js/mmt
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj