Od kilku dni stosy odpadów zalegają na Obłużu, Pogórzu i w Śródmieściu. – Sytuacja jest już opanowywana – zapewnia przedstawiciel magistratu. Po kilku dniach wolnych od pracy mieszkańcy niektórych dzielnic Gdyni mają problemy z zalegającymi w śmietnikach odpadami i brakiem worków do segregacji. – Sytuacja wynika ze zmiany firmy odbierającej śmieci oraz wyjątkowo dużej ilości odpadów – tłumaczy Bartosz Frankowski z Urzędu Miasta.
REMONDIS CZĘŚCIOWO ZASTĄPIŁ SANIPOR
Od 1 stycznia za wywóz śmieci w przeważającej części Gdyni odpowiada firma Remondis. Zajmująca się do tej pory firma Sanipor, od Nowego Roku obsługuje jedynie Dąbrowę, Wielki Kack i Karwiny. Mieszkańcy, między innymi Śródmieścia mówią, że Sanipor sobie radził z odpadami.
– Nowa firma chyba jeszcze świętuje. Jeszcze trochę i trzeba będzie deratyzatora wołać. Mam nadzieję, że będzie chociaż jakaś kara dla tej nowej firmy – powiedziała Gazecie Wyborczej pani Monika.
GDYNIANIE ZA DUŻO NAŚMIECILI
Naczelnik Wydziału Środowiska Urzędu Miasta Bartosz Frankowski zapewnił Radio Gdańsk, że sytuacja wkrótce się poprawi, o ile już się nie poprawiła. – Zazwyczaj jest tak, że jeden pojazd odbiera odpady z 30 punktów gromadzenia odpadów. W ubiegłym tygodniu sytuacja była taka, że ten pojazd mógł odebrać odpady z 17 miejsc. Po prostu taka ilość odpadów została wytworzona w tych miejscach. Ta sytuacja jest już opanowana lub opanowywana, czyli te odpady są w trakcie odbioru.
Urzędnik tłumaczy, że utrudnienia wynikały z kilku kwestii. – Na Obłużu i Pogórzu główny problem polegał na nadprodukcji odpadów komunalnych po okresie świąteczno-noworocznym. Natomiast do niektórych nieruchomości w Śródmieściu śmieciarka nie mogła dojechać m.in. dlatego, że administratorzy nie przekazali kluczy do pergoli śmietnikowych.
Bartosz Frankowski uważa, że niektóre problemy brały się z pomyłek w dostarczaniu harmonogramów oraz z ich nowej szaty graficznej, do której mieszkańcy nie są jeszcze przyzwyczajeni.
Aby wszystkie śmieci zostały odebrane jak najszybciej firmy będą zbierać je w godz. 6:00 – 20:00. Jeśli jednak problem nie zniknie, prosimy o sygnały na kontakt@radiogdansk.pl