W swojej morskiej karierze odbył 222 rejsy liniowe, przewożąc ponad 270 tysięcy pasażerów. W 59 wojennych podróżach przewiózł dalsze około 120 tysięcy osób jako transportowiec i odbył 75 rejsów wycieczkowych przewożąc około 30 tysięcy pasażerów.
11 marca 1971 roku, wbrew protestom wielu miłośników morza, sprzedano statek MS Batory na złom stoczni Yau Wing Metal Junk w Hongkongu.
MS Batory był polskim statkiem pasażerskim, transatlantykiem, będącym jednostką bliźniaczą MS Piłsudski. Statek wszedł do służby w 1936 i pływał do 1969 roku. Miał przydomek „Lucky Ship”.
SPRZEDANY WBREW PROTESTOM
Od 1 lipca 1969 roku Batory pełnił funkcję hulku hotelowego w Gdyni. 10 grudnia 1970 roku, wobec nieopłacalności dalszej eksploatacji jako pływający hotel, został zwrócony Polskim Liniom Oceanicznym. Po prawie dwóch latach pobytu na emeryturze, 11 marca 1971 roku, wbrew protestom wielu miłośników morza, sprzedano go na złom.
OSTATNI REJS
30 marca wyszedł w swój ostatni rejs do stoczni złomowej, gdzie zawinął 11 maja. 26 maja nastąpiło osadzenie statku na dnie, a 2 czerwca nastąpiło opuszczenie bandery. W ostatnim rejsie statkiem dowodził kpt. ż.w. Krzysztof Meissner, syn Tadeusza Meissnera, wcześniej starszy oficer Batorego.
mar