Ciemne chmury nad budową trasy S6. – W poprzedniej kadencji na inwestycję zarezerwowano za mało pieniędzy – mówi posłanka Prawa i Sprawiedliwości Jolanta Szczypińska.
Ze zdaniem Szczypińskiej nie zgadza się poseł Platformy Obywatelskiej Zbigniew Konwiński.
ZNACZNIE MNIEJ PIENIĘDZY
Burza w sprawie budowy trasy S6 przez Pomorze wybuchła po wypowiedzi wiceministra Jerzego Szmita. Stwierdził on, że trzeba wybrać, co jest najważniejsze dla Pomorza: Obwodnica Metropolitalna czy S6. Posłanka Prawa i Sprawiedliwości Jolanta Szczypińska uspokaja, że wypowiedź wiceministra nie oznacza rezygnacji z budowy trasy od Szczecina do Gdańska.
– Ta wypowiedź została źle zrozumiana. Muszę ją sprostować. Sprawa jest otwarta. Taką odpowiedź uzyskałam od wiceministra Szmita. Problem jest jeden. Na budowę S6 jest o wiele mniej środków niż to deklarowali nasi poprzednicy. Tych środków jest o połowę mniej i teraz trzeba wybrać priorytety. Moim zdaniem tym priorytetem jest budowa S6 – twierdzi.
Tak ma wyglądać droga S6. Fot. GDDKiA
NIEZBĘDNA DROGA
Poseł Zbigniew Konwiński z Platformy Obywatelskiej odpowiada, że inwestycja uzyskała akceptację Unii Europejskiej i nie ma mowy o braku pieniędzy. – To jest sprzeczne z wcześniejszymi informacjami, które mieliśmy. To nas niepokoi, bo z punktu widzenia mieszkańców Słupska ta droga jest niezbędna. To inwestycja, która była przesądzona rok czy dwa lata temu i jest uzgodniona z Unią Europejską. Miała wysokie miejsce jeśli chodzi o ranking inwestycyjny. Przypominam, że w województwie zachodniopomorskim prace już się rozpoczęły. W ogóle nie rozumiem tych słów ministra Szmita, bo są one w całkowitej sprzeczności z deklaracjami PiS o wspieraniu środkowego Pomorza. Tak jakby minister nie rozumiał, jakie są potrzeby rozwojowe tego regionu. W żaden sposób nie zamierzam występować przeciwko budowie Obwodnicy Metropolitalnej Aglomeracji Trójmiejskiej, ale upieram się przy S6, bo jest w żywotnym interesie całego Pomorza – tłumaczy Konwiński.
Poseł zapowiada również, że w odpowiedzi na niejasne deklaracje Platforma Obywatelska reaktywuje parlamentarny zespół do spraw S6, który tym razem zajmie się monitorowaniem sprawy. – Mamy już odpowiednią liczbę podpisów od posłów – mówi Konwiński.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku planowała w listopadzie rozpocząć rozmowy z firmami, które miały zaprojektować i zbudować ekspresówkę. Trasa od Goleniowa do Trójmiasta miała docelowo kosztować nawet 12 miliardów złotych. Czas przejazdu pomiędzy Gdańskiem a Szczecinem miał wynieść około czterech godzin.
Przemysław Woś/mili