Polska firma, czyli jaka? Ekspert: „Taka, która faktycznie wspiera Polskę”

anana123321

Czy Polską firmą jest ta, która ma polski kapitał, siedzibę w Polsce i tu płaci podatki, czy ta, która zatrudnia polskich pracowników lub rozwija tutaj badania naukowe? Jak zdefiniować polskość firmy?
– Polska firma, czyli jaka? – pyta Jacek Naliwajek gości audycji Ludzie i Pieniądze w Radiu Gdańsk.

„TO NIE TYLKO FIRMY, KTÓRE SĄ POLSKĄ WŁASNOŚCIĄ”

– Z całą pewnością polski właściciel, ulokowany w Polsce i korzystający z polskich technologii i zatrudniający Polaków, to byłby idealny wizerunek polskiego pracodawcy. Myślę, że trzeba patrzeć na to, kto płaci tu podatki, przynosi do Polski technologię i napędza polską gospodarkę. Nie chodzi tylko o firmy, które są polską własnością, ale które faktycznie wzmacniają Polskę – mówi Wiktor Kamiński z Kasy Krajowej SKOK.

„TO FIRMA, KTÓRA WYKAZUJE ŚWIADOMOŚĆ REGIONALNĄ”

– Cały czas mówi się o globalizacji, o tym, że żyjemy w świecie, w którym wszystko jest połączone. Panuje przepływ informacji i technologii, a kapitał często jest rozproszony. To już nie są te czasy, kiedy właściciel, siedziba, a nawet meble muszą być polskie. To może być firma zagraniczna, ale wykazująca świadomość regionalną – mówi Robert Kowalczyk z Kreatywnych w Biznesie.

Fot. Radio Gdańsk/puch

„TO O FIRMA, KTÓRA ZOSTAWIA COŚ NIE TYLKO W FORMIE PODATKÓW”

– Owszem, kapitał swobodnie przepływa i może być inwestowany w Polsce. Jednak polska firma to taka, która płaci podatki w Polsce, zatrudnia polskich pracowników i to pracowników od najniższego do najwyższego szczebla. Ważne jest także dobro Polski, to jak firma wpływa na środowisko, na otoczenie. Zatem też taka, która zostawia coś nie tylko w formie podatków, ale pozytywnie oddziałuje na rozwój społeczności i budowanie polskiej gospodarki – mówi Andżelika Cieślowska z Doraco.

Eksperci zgadzają się co do tego, że samo płacenie podatków w Polsce nie wystarczy, a działanie prawdziwie polskiej firmy musi prowadzić do rozwoju technologii i infrastruktury. – Polska firma to także taka firma, która nie wiąże się z naszym krajem jedynie na chwilę, w okresie wpływu środków unijnych, które można wykorzystać – podkreśla.

Zapraszamy do wysłuchania całej audycji, w której goście Radia Gdańsk rozmawiają m.in. o tym, czy polskie firmy są promowane poprzez zamówienia publiczne, wsparciu rządu w postaci działań dyplomatycznych, relacjami pomiędzy biznesem a polityką, a także o budownictwie i problemach rynku pracy.

Gośćmi audycji byli: Andżelika Cieślowska – Doraco, Wiktor Kamiński – Kasa Krajowa SKOK, Robert Kowalczyk – Kreatywni w Biznesie. Prowadził Jacek Naliwajek.

Posłuchaj audycji:

 

puch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj