Po zmianach infrastrukturalnych przyszedł czas na zmiany wizerunkowe. Mają odzwierciedlić to, co aktualnie dzieje się w Przewozach Regionalnych. Nazwa Przewozy Regionalne w obecnej formie istnieje od 2009 roku. Wówczas, po wydzieleniu z Grupy Polskich Kolei Państwowych – z Przewozów Regionalnych zniknął skrót – PKP.
Od momentu dołączenia spółki do Agencji Rozwoju Przemysłu, która wsparła ją kwotą 700 mln złotych, Przewozy Regionalne przechodzą głębokie zmiany. Po kolejnych modernizacjach infrastrukturalnych nadszedł czas na zmianę wizerunkową. Przewozy Regionalne prezentują nowe schematy malowania pociągów i logo.
NOWA MARKA
Na nową nazwę spółki wybrano PolRegio. – Logo jest połączeniem elementów godła i osi kolejowej – mówi prezes Przewozów Regionalnych, Krzysztof Mamiński. Celem takich zmian ma być wywołanie u pasażerów skojarzeń z tradycją spółki, która zmienia się na korzyść pod względem jakości – dodaje Mamiński.
Zmiany wizualne mają pokazać nieprzerwane innowacje zachodzące u przewoźnika w ostatnim czasie. Jak podkreśla prezes PR – nowe logo „ma to unaocznić pasażerom”.
WDRAŻANIE
Wprowadzania zmian schematu malowania potrwa około 2,5 roku. Zgodnie z założeniami, przemalowane będą nowe składy i te, zmodernizowane. W przyszłym roku ma być około 50 nowych i 80, które przejdą modernizację.
Jacek Klejment/mmt