Szybciej z Kościerzyny do portu w Gdyni. PKP przebuduje trzy pomorskie linie kolejowe

bydgoszcztrojmiasto

Większa prędkość i lepsza przepustowość na linii z Kościerzyny do portu w Gdyni. PKP PLK planuje przebudować trzy pomorskie linie kolejowe. O przetargu pisze portal rynek-kolejowy.pl W sumie przebudowane mają być trzy linie kolejowe od Kościerzyny do portu w Gdyni: nr 201, 214 i 229. Celem jest zwiększenie prędkości i poprawa przepustowości linii na dojazdach do portu. Na razie PKP PLK ogłosiła przetarg na wykonawcę projektu.

LINIE JEDNOTOROWE

Linia nr 201 to 70-kilometrowy odcinek Kościerzyna – Somonino – Gdańsk Osowa – Gdynia Główna. Linia jest jednotorowa, końcówka – dwutorowa. Tylko ostatni kilometr jest zelektryfikowany.

Przebudowa ma objąć także linię nr 214 Somonino – Kartuzy, która również jest jednotorowa i niezelektryfikowana oraz linię nr 229 Pruszcz Gdański – Łeba na odcinku Glincz – Kartuzy. Ten odcinek to także 11 kilometrów jednotorowej i niezelektryfikowanej linii.

NAWET 140 KM/H NA LINII KOŚCIERZYNA – GDYNIA

Na odcinku Kościerzyna – Gdynia Głowna pociągi pasażerskie mają osiągać prędkość nawet 140 km/h, towarowe – 100 km/h. Mniejsze prędkości rozwiną na linii Somonino – Karuzy – pasażerskie do 120 km/h, towarowe – 100 km/h. Z kolei na linii Glincz – Kartuzy pociągi pasażerskie pojadą 100 km/h, a towarowe 80 km/h.

Fot. PKP PLK

NOWE PRZYSTANKI OSOBOWE W GDYNI

Poza tym, w planach jest budowa trzeciego toru na odcinku Gdańsk Osowa – Gdynia Główna dla ruchu towarowego i drugiego toru na odcinku od przystanku Rębiechowo do skrzyżowania z wiaduktem drogowym w ciągu ulicy Barniewickiej.

Przebudowę przejdą także same stacje: Kościerzyna, Gołubie Kaszubskie, Somonino, Żukowo Wschodnie, Gdańsk Osowa i Kartuzy. PKP planuje również budowę mijanki Dzierzążno i przystanków osobowych o roboczych nazwach: Gdańsk ul. Chwaszczyńska, Gdynia Fikakowo, Gdynia Mały Kack/Witomino i Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana.


PRZETARG NA PRAWIE 24 MILIONY ZŁOTYCH

Zamówienie PKP PLK obejmuje opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej i projektu budowlanego. Później wykonawca będzie musiał uzyskać wszystkie potrzebne zgody i opracować projekt wykonawczy. Poza tym, będzie miał obowiązek pełnienia nadzoru od czasu robót do samego odbioru.

Dokumentacja ma kosztować to 25,8 mln zł, a prace budowlane to około 1 mld zł. Oferty można składać do 10 lutego.

rynekkolejowy.pl/mich
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj