Oliwa przymierza się do zwiększenia liczby ulic jednokierunkowych. Możliwe, że wiosną przybędzie ich kilkanaście. Zdecydować mają mieszkańcy.
To efekt zmian w strefach płatnego parkowania, które ograniczą poruszanie się po i tak już ciasnych uliczkach gdańskiej dzielnicy. Z pomysłem wprowadzenia jednego kierunku wyszedł Gdański Zarząd Dróg i Zieleni podczas spotkań z mieszkańcami.
WIĘKSZE MIEJSCA POSTOJOWE
O tym, że szykują się zmiany w Strefach Płatnego Parkowania, było wiadomo już w wcześniej. Obejmą one nie tylko Oliwę, ale właśnie w tej dzielnicy może być kłopot. Problem polega na wymiarach miejsc postojowych, ograniczanych znakami poziomymi, które GZDiZ zacznie malować na wiosnę. Do tej pory o takich miejscach informowały jedynie znaki pionowe.
Według przepisów miejsca postojowe zajmą większą przestrzeń. – To takie pseudo koperty – wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek z GZDiZ. – Jest więc duże prawdopodobieństwo, że pojawi się problem mijania dwóch pojazdów na jednej ulicy. Stąd propozycja, by na takich uliczkach wprowadzić ruch jednokierunkowy. To pozwoli na wyznaczenie miejsc do parkowania wzdłuż całej jezdni – dodaje.
DWA WARIANTY
Mieszkańcy do końca marca mają zdecydować czy i na jakich ulicach zaczną, już na wiosnę, obowiązywać zmiany. Opinie zbiera Rada Dzielnicy Oliwa. Do wyboru są dwa warianty zaproponowane przez GZDiZ.
Jak mówią Radiu Gdańsk mieszkańcy Oliwy, takie rozwiązanie jest dobre. Z jednej strony uspokoi ruch w dzielnicy, z drugiej uporządkuje zasady parkowania. Są jednak i obawy o to, że kierowcy będą zostawiać auta „na dziko”. Mieszkańcy uważają proponowane zmiany za zasadne – podając przykład ulicy Wąsowicza – która, mimo że jest dwukierunkowa, to zaparkowane auta wzdłuż jezdni uniemożliwiają przejazd w obu kierunkach.
Aleksandra Nietopiel/mili