Nowoczesny statek przystosowany do trudnych warunków będzie obsługiwał przeprawę promową w Islandii. Prom o długości 70 metrów i szerokości 15 metrów maksymalnie na pokład będzie w stanie zabrać 540 pasażerów i 10 członków załogi. Cały projekt oraz jego wykonanie odbywa się w Polsce.
Stocznia Crist rozpoczyna prace nad budową promu pasażersko-samochodowego dla islandzkiego armatora. We wtorek odbyło się pierwsze cięcie stali. Jednostka ma obsługiwać kursy pomiędzy wyspami islandzkiego archipelagu Westmana.
20-MINUTOWA PRZEPRAWA
Prom o roboczej nazwie NB70 obsługiwać będzie trasę pomiędzy Landeyjahöfn, a Vestmannaeyjar – wyspami leżącymi w archipelagu Westmana, położonym 9 kilometrów od południa Islandii. Czas podróży na tej trasie wyniesie 20 minut. Statek wyposażony ma być w hybrydowy system napędu głównego.
TRUDNE WARUNKI POGODOWE NIE SĄ PROBLEMEM
Konstrukcja NB 70 pozwala na pracę w bardzo trudnych warunkach morskich. Południowe wody Islandii zdominowane są przez długie fale oceaniczne oraz krótkie fale lokalne wywołane przez wiatr. Zimą nie rozpieszczają również warunki pogodowe – niskie temperatury oraz ulewne deszcze mają jednak nie stanowić większego wyzwania dla promu wyprodukowanego w stoczni CRIST.
– NB 70 będzie dodatkowo przystosowany do okazjonalnych wyjazdów do innych, dalszych portów, stąd projekt oraz wykonanie jednostki są wysoce specjalistyczne – podsumowuje Radosław Pallach, Project Manager Crist S.A.
W CAŁOŚCI POWSTAJE W POLSCE
Całość prac projektowych, od dokumentacji klasyfikacyjnej po dokumentację roboczą, powstaje w Polsce i jest kontraktową odpowiedzialnością CRIST. Zamawiającym jest Islandzki Urząd Transportu Drogowego.
Termin realizacji zamówienie planowany jest na połowę 2018 roku.
jK