W Gdańsku ruszyła kampania „Młodość bez procentów”. Ambasadorami akcji są znani sportowcy, dziennikarze i aktorzy.
W ten sposób Gdańsk chce zwiększyć świadomość społeczną na temat prawa zakazującego sprzedaży alkoholu osobom, które nie ukończyły 18 roku życia. Ambasadorami akcji w tym roku są m.in. Paulina Sykut-Jeżyna – prezenterka Must be the Music, Maciej „Gleba” Florek – juror z programu You Can Dance czy polska mistrzyni kick-boxingu Europy i świata Agnieszka Rylik.
– To osoby, które w życiu mają pasję – mówią organizatorzy. – A to właśnie pasja odciąga młodzież od alkoholu – dodaje Aldona Jakubowska, organizatorka tegorocznej kampanii.
#EMOCJEPROCENTUJA
– Motyw przewodni to #emocjeprocentuja. Stawiamy na to, by pokazać młodzieży, że życie jest fajne i pasjonujące. I alkohol nie jest do tego potrzebny. Zależy nam na przesunięciu granicy inicjacji alkoholowej. Kilkanaście lat to wiek, w którym wiele osób sięga po alkohol, ale to również idealny wiek sięgania po pasje, np. można zarazić się sportem. Stąd wybór naszych ambasadorów. Jeżeli mamy na kim się wzorować, to jest nam zdecydowanie łatwiej – podkreśla Aldona Jakubowska.
Trzy czwarte uczniów w wieku 12-17 lat ma za sobą kontakt z alkoholem. Statystyczny polski nastolatek sięgający po alkohol ma nieco ponad 13 lat. Organizatorem projektu jest Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień.
Anna Rębas/mili