Odnowione wnętrze, rampa dla niepełnosprawnych, nowe siedzenia i zmodernizowane oświetlenie, nowe stanowisko motorniczego – jeszcze w tym tygodniu na gdańskie tory wyjedzie zmodernizowany skład 114Na o numerze bocznym 1502.
Pojazd, podobnie, jak wyremontowane NGd99 będzie miał też na pokładzie defibrylator. Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje wyremontowała jeden ze starszych tramwajów niskopodłogowych. Efekt potrafi zaskoczyć – z zewnątrz wygląda staromodnie, ale w środku to już nowoczesna jednostka.
NIEDŁUGO TRAMWAJ HISTORYCZNY?
W odróżnieniu od zmodernizowanego już tramwaju 114Na o numerze bocznym 1501, w tym drugim zostało zachowane jak najwięcej elementów oryginalnych.
– Jest to najstarszy w Polsce tramwaj niskopodłogowy produkowany seryjnie. Zakładamy, że za jakiś czas będzie to tramwaj historyczny, dlatego chcemy zachować jak najwięcej z jego oryginalnego wyglądu. Ta przeróbka dotyczyła przede wszystkim wnętrza, elektroniki i poprawy komfortu pasażerów. Chcemy, by spełniał standardy, jakie w Gdańsku mają tego typu pojazdy. Z drugiej jednak strony chcemy, by zachował w jak największym stopniu wygląd oryginalny. Wszystkie elementy zdemontowane z tego wozu zostaną schowane i będą przechowywane następne, mniej więcej, 20-30 lat, tak aby kiedyś odtworzyć jego pierwotny wygląd – mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.
oprac. mili