SKM modernizuje kolejne perony. Tym razem czas na Orłowo i Redłowo

wiatyskm

Stare i wysłużone perony nareszcie się zmienią. Pojawią się nowe zadaszenia i udogodnienia dla niepełnosprawnych. Szybka Kolej Miejska w Trójmieście ogłosiła przetarg na projekt i modernizację dwóch peronów w Gdyni. Pierwsze prace mają ruszyć się jeszcze w tym roku.

SKM chce całkowicie przebudować nie tylko perony w Orłowie i Redłowie, ale i tory przyległe do obu przystanków. Perony mają dostać zupełnie nowe zadaszenia, a także m.in. ławki czy kosze na śmieci. Dodatkowo pojawią się udogodnienia dla niepełnosprawnych, takie jak: windy, ścieżki prowadzenia po peronie oraz specjalne pola uwagi dla osób niedowidzących. Co ważne, dla oczekujących podróżnych postaną oszklone wiaty chroniące przed wiatrem.

 

Fot. Materiały prasowe PKP SKM w Trójmieście 


BĘDZIE BEZPIECZNIEJ 

Za bezpieczeństwo odpowiadać ma nowoczesny monitoring. Dodatkowo, każdy z peronów ma zostać podniesiony, co ułatwi pasażerom wysiadanie z pociągów. Przy peronie w Orłowie planowana jest także wymiana rozjazdów kolejowych, a także całkowita przebudowa toru 501. Prace torowe planowane są na 2018 rok, ale rozbiórka starego peronu prawdopodobnie ruszy dopiero w 2019 roku. Remont ma przejść również samo przejście z peronu w stronę galerii Klif.

Zainteresowani mogą składać oferty do 28 marca. O wyborze zadecyduje cena oraz termin realizacji. Zgodnie z planem, prace mają zakończyć się do 31 października 2019 roku.

CENTRUM MONITORINGU

W 2018 roku ruszyć ma również długo oczekiwana modernizacja dworca podmiejskiego w Gdyni. Ma tu powstać nowoczesne centrum bezpieczeństwa i informacji SKM. Jest to jeden z najważniejszych elementów modernizacji zaplanowanych na lata 2014 – 2020.

KAMERY KRAWĘDZIOWE

Poza oczywistą rewitalizacją samego budynku, czyli słynnej „rotundy”, najważniejszym elementem modernizacji będzie remont jednego z pomieszczeń na piętrze. Ma tu powstać centrum bezpieczeństwa, czyli główny punkt monitoringu wszystkich kamer na peronach Trójmiejskiej SKM. Warto przypomnieć, że spółka już w zeszłym roku zdradziła, że modernizowane perony chce wyposażyć w tzw. kamery krawędziowe. Będą one miały sygnalizować niebezpieczne sytuacje takie jak pojawienie się człowieka na torach. Operatorzy będą mogli wysyłać ostrzeżenia dźwiękowe nakazujące odsunięcie się od krawędzi peronu. 

Koszt modernizacji realizowanych przez SKM to ponad 130 milionów złotych.

Jacek Klejment/mich

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj