Właśnie wystartowało internetowe głosowanie na nazwę roweru metropolitalnego. To system publicznych jednośladów, z których korzystać będą mogli wszyscy. Głosowanie potrwa dwa tygodnie i głosujący oraz autorzy finałowych nazw, mogą liczyć na nagrody.
Pierwszy etap, czyli zgłaszanie propozycji nazwy dla Systemu Roweru Metropolitalnego, która miała nawiązywać do Obszaru Metropolitalnego, rowerów, mobilności miejskiej i składać się z maksymalnie dwóch wyrazów, został zakończony.
Nadesłano 1344 zgłoszenia, spośród których kapituła konkursowa wyłoniła trzy nazwy, które trafią pod finałowe głosowanie. Głosy na stronie www.rowermetropolitalny.pl można oddawać przez tydzień, od 16 do 22 kwietnia. Każdy z internautów może głosować tylko raz.
Finałowa trójka:
Kòło – [wym: kłeło] Nazwa wzbudzająca zaskoczenie i ciekawość. Podkreśla regionalny charakter roweru, odnoszący się do obszaru Metropolii.
MEVO – W języku esperanto słowo oznaczające mewę. Na obszarze Metropolii można spotkać je niemal wszędzie. Czy zobaczymy je także na ulicach?
METROWER – Skoro nie ma możliwości budowy metra, będziemy mieli… METROWER. Nazwa łącząca Metropolię i rower.
„ŁATWA, KRÓTKA”
– Wybierając finałową trójkę kapituła konkursu kierowała się następującymi zasadami: przyszła nazwa powinna być łatwo zapamiętywalna, krótka i nie sprawiająca trudności w wymowie obcokrajowcom. W trakcie dyskusji ze smutkiem żegnaliśmy się z takimi propozycjami jak „Metropolitalny Pomykacz”, „YoloBike”, „Neptunello”, „Pomelo” (rower pomorski), „Merol”, „Wanoga” (kaszub. „Podróż”) czy „Dorszower” – mówi dla Gdansk.pl Michał Glaser, dyrektor biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Ogłoszenie nazwy Roweru Metropolitalnego 24 kwietnia w siedzibie Stowarzyszenia Turystycznego Sopot. Autor zwycięskiej nazwy otrzyma sześcioletni karnet na Rower Metropolitalny. Pozostali finaliści otrzymają roczne karnety. Nagrody czekają także na uczestników głosowania. Aby mieć szansę na nagrodę wystarczy uzasadnić wybór nazwy, na którą oddaje się głos. Komisja wybierze najbardziej kreatywne odpowiedzi i nagrodzi je m.in. miesięcznymi karnetami na Rower Metropolitalny, biletami do kina czy gadżetami od partnerów akcji.
SKŁAD KAPITUŁY KONKURSOWEJ:
– Marcin Dybuk – dyrektor Biura Marketingu i Reklamy Radia Gdańsk
– Michał Kaczorowski – redaktor naczelny portalu Trójmiasto.pl
– Mikołaj Chrzan – redaktor naczelny Gazety Wyborczej Trójmiasto
– Mariusz Szmidka – redaktor naczelny Dziennika Bałtyckiego
– Katarzyna Michałowska – redaktor naczelna magazynu studenckiego Płyń pod prąd
– Bartek Kotowicz – agencja brandingowa Engram oraz Brandingowy.pl
– Adam Świerżewski i Marcin Fijołek – Studio Graficzne Świerszcze
– Michał Glaser, Sławina Lenart oraz Krzysztof Perycz-Szczepański – Biuro Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Rower Metropolitalny będzie funkcjonował w Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi. Projekt „Budowa Systemu Roweru Metropolitalnego OMG-G-S” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 17.218.259 zł.
oprac. mk