Gdynia pojawi się wkrótce na mapie oceanicznych liniowych połączeń kontenerowych – informuje portalmorski.pl. Portal podkreśla, że Gdynia w kwestii przewozów kontenerowych w ostatnich dekadach była tylko portem obsługującym serwisy dowozowe z hubowych portów zachodnioeuropejskich.
Pierwszy kontenerowy serwis oceaniczny, który łączył Daleki Wschód z Morzem Bałtyckim „w nowej rzeczywistości gospodarczej” pojawił się kilka lat temu w DCT Gdańsk.
TERAZ GDYNIA
Czas na Gdynię. Do portu mają zawijać dwa oceaniczne kontenerowce w tygodniu. Wszystko dzięki szwajcarskiemu armatorowi z polskimi korzeniami – MSC (Mediterranean Shipping Company SA). Od dawna utrzymuje on serwisy dowozowe z zawinięciami do Gdyni. W lutym 2015 roku zapewnia serwis oceaniczny, który łączy porty chińskie i inne na Dalekim Wschodzie z DTC Gdańsk.
MSC chce teraz przedłużyć dwa istniejące już serwisy oceaniczne o odcinek prowadzący na Morze Bałtyckie. Poprowadzi on przez porty w Gdyni i Kłajpedzie, a to dzięki bałtyckiemu serwisowi dowozowemu „Baltic Loop 4”.
PIERWSZE STATKI JUŻ W MAJU
Portalmorski.pl informuje. że „chodzi o serwisy łączące: Europę Północną z Australią Południo-Wschodnią Azję i Bliski Wschód – „Australia Express” oraz Europę z Morzem Czerwonym, Oceanem Indyjskim i Wschodnią Afryką serwis – „Indian Ocean East Africa Express”. Czytamy też, że wykorzystywane są do nich statki średniej wielkości.
Pierwszy statek, który wyśle ładunki z Gdyni bezpośrednio do Australii to będzie prawdopodobnie MSC Carolina, która ma wyruszyć z polskiego portu 2 maja, a 14 czerwca ma cumować w Sydney. Z kolei pierwszą jednostką, która przypłynie do Gdyni z Afryki Wschodniej ma być MSC Portugal. Wyruszy 1 maja z Mombasy, oczekiwany będzie w Gdyni 29 maja.
oprac. mar