Blisko 19 milionów złotych strat firmy Gino Rossi. Słupska spółka ma plan, jak rozwiązać ten problem

Prawie 19 mln złotych straty zanotowała w ubiegłym roku słupska firma Gino Rossi. Jeden z czołowych polskich producentów butów ma jednak plan, jak wyjść z kłopotów. Firma opublikowała swoje wyniki finansowe za rok 2017. Spółka chce sprzedać swoją markę odzieżową Simple i skupić się wyłącznie na produkcji i sprzedaży butów oraz galanterii skórzanej.
Wstępne zainteresowanie nabyciem marki Simple wyraziła firma Monnari Trade SA. – Sprzedaż odzieżowego segmentu biznesu grupy pozwoli ograniczyć zadłużenie i uwolnić środki potrzebne do zasilania kapitału obrotowego, niezbędnego do zwiększania sprzedaży i dalszego rozwoju Gino Rossi – napisano w komunikacie zarządu spółki. 

19 MILIONÓW STRATY

Gino Rossi zanotowała w ubiegłym roku przychody w wysokości 184,5 mln złotych. EBIDTA wyniosła 6,1 mln złotych, a strata netto, z działalności kontynuowanej, 4,2 mln złotych. W sumie strata spółki w 2017 roku wyniosła prawie 19 mln złotych.

KONCENTRACJA NA MARCE

– W związku z planowaną sprzedażą Simple, Strategia Grupy Kapitałowej będzie wymagać pewnej rewizji, ale nie przewidujemy rewolucji w dotychczasowych planach. Strategia będzie zakładała dalszy rozwój i wzrost poprzez koncentrację działań na marce Gino Rossi. W szczególności uwzględni rosnącą rolę kanału e-commerce i b2b, selektywne podejście do rozwoju sieci stacjonarnej i wzbogacanie oferty o kolejne elementy galanterii skórzanej – napisano w komunikacie spółki.

WYŻSZE KOSZTY SPRZEDAŻY DETALICZNEJ 

Dodatkowo Gino Rossi chce wyemitować 20 mln akcji i szuka inwestora strategicznego. Decyzja o emisji akcji ma zapaść 10 maja. Niestety, rok do roku w pierwszym kwartale przychód ze sprzedaży detalicznej był niższy o prawie 1/4 – 17,8 mln złotych. Spółka tłumaczy swoje wyniki rosnącymi kosztami sprzedaży detalicznej. Wzrosły one rok do roku o około 4 mln złotych. To czynsze za najem powierzchni handlowych, koszty pracownicze, marketingowe i  amortyzacja inwestycji.

82 SKLEPY

Jednocześnie zarząd spółki podkreśla, że Grupa Kapitałowa odnotowała wzrost przychodów w roku 2017 o 8 proc., w porównaniu do roku 2016. Spółka zamknęła pięć nierentownych salonów sprzedaży w Polsce, cztery przeniesiono w inne miejsca. W sumie sieć salonów spółki to 82 sklepy.

Spółka chce rozwijać sprzedaż w Czechach, gdzie ma już swoje salony. W 2017 roku firma Gino Rossi sprzedała w swoich sklepach około 800 tysięcy par butów i 62 tysiące toreb. Spółka zamierza też rozszerzyć sprzedaż internetową.

TERAZ AKCJE KOSZTUJĄ 80 GROSZY

Gino Rossi to firma działająca i produkująca obuwie w Słupsku od 1992 roku. W Grupie Kapitałowej pracuje prawie 1400 osób. Jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W szczytowym momencie akcje kosztowały po 27 złotych za sztukę, teraz kosztują około 80 groszy. Na Gino Rossi można było jednak zarobić – akcje emitowano po 14 złotych.

Przemysław Woś/pOr
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj