W przetargu wpłynęły trzy oferty. Ponadto oferty złożyły konsorcja: irlandzkich firm (Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd.) oraz firm z Polski i Czech (Egis Bike Polska, Homeport oraz Praga – BikeU).
40,2 MLN ZŁOTYCH
Spółka za realizację zamówienia zaoferowała kwotę 40,2 mln zł i zadeklarowała dostarczenie 4080 rowerów z napędem wspomaganym elektrycznie. Spółka Nextbike zarządza systemami rowerów miejskich m.in. w Warszawie i Białymstoku. O wyborze wykonawcy w 60 proc. decydowała cena, w 35 proc. – udział rowerów z napędem wspomaganym elektrycznie, a w 5 proc. – dostarczenie dodatkowych rowerów powyżej liczby minimalnej (3866 sztuk).
16 MILIONÓW OSZCZĘDNOŚCI
Na realizację Systemu OMG-G-S zabezpieczył kwotę 56,5 mln zł brutto (w tym 23,6 mln zł na dostawę Systemu oraz 32,9 mln zł na świadczenie usługi zarządzania i eksploatacji Systemu przez 78 miesięcy). – W wyniku przetargu samorządy uczestniczące w projekcie zaoszczędzą ponad 16 mln zł – podano w komunikacie.
PIERWSZE ROWERY JUŻ JESIENIĄ
OMG-G-S planuje, że jeżeli żaden z oferentów nie złoży odwołania, to w czerwcu może być podpisana umowa z wykonawcą. Ma być zawarta na okres 6 lat i 6 miesięcy, licząc od momentu startu całego systemu. Zgodnie z założeniami przetargu pierwsze rowery mają pojawić się już jesienią tego roku. Całość systemu roweru publicznego na Pomorzu ma być uruchomiona do 1 marca 2019 r.
14 GMIN
Rower Metropolitalny będzie funkcjonował w 14 gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi. System ma być oparty o rowery czwartej generacji wyposażone w moduły GPS, GSM i elektrozamek. System teleinformatyczny będzie wyposażony w moduł geolokalizacji, wypożyczeń i rezerwacji.
WYPOŻYCZENIE ROWERU
Rower będzie można wypożyczyć i zostawić na jednej z 660 stacji postoju. Realizacja projektu ma przyczynić się do zwiększenia mobilności podróżnych i stworzenia atrakcyjnej alternatywy wobec środków komunikacji samochodowej na Pomorzu.