Poważna awaria informatyczna w urzędach w Polsce usunięta. Jak poinformowało we wtorkowy poranek Ministerstwo Cyfryzacji, nie działał między innymi System Rejestrów Państwowych. Dla mieszkańców oznaczało to bardzo duże problemy z załatwieniem spraw urzędowych. Jak powiedział nam Karol Manys z biura prasowego Ministerstwa Cyfryzacji, nie działał ePUAP, czyli platforma usług administracji publicznej, pz.gov.pl, a także portal obywatel.gov.pl, gdzie sprawdzać można proces wydawania dowodu osobistego czy paszportu. Nie funkcjonowała też Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców czyli CEPiK. W praktyce więc niewiele zdziałać można było między innymi w Urzędach Stanu Cywilnego czy Wydziałach Rejestracji Pojazdów.
Skala awarii była duża, bo dotyczyła całego kraju – przyznają przedstawiciele Ministerstwa Cyfryzacji. Nad jej usunięciem od rana pracowali specjaliści z Centralnego Ośrodka Informatyki. Powołano sztab kryzysowy – dowiedział się nasz dziennikarz w biurze prasowym ministerstwa. Jego przedstawiciele zaznaczają, że nie są znane przyczyny awarii.
WSZYSTKO WRÓCIŁO DO NORMY
Około godziny 15:00 Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało, że awarię udało się usunąć i obecnie wszystkie systemy działają już normalnie. Obywatele mogą bez przeszkód załatwiać sprawy w urzędach, a także korzystać z możliwości załatwiania ich drogą elektroniczną.
Sebastian Kwiatkowski/mar/mk