Nauczyciel w roli mentora, czyli nowa metoda nauczania EduScrum. Zawita do pomorskich szkół?

W miniony weekend, 29 i 30 września, nauczyciele poznawali zasady EduScrum na szkoleniu w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Starter. – Metoda EduScrum opiera się na pięciu wartościach – tłumaczy Kinga Kuczyńska, menadżerka zespołu Startera do spraw edukacji. – Otwartość, odwaga, szacunek, skupienie i zaangażowanie. Ta metodologia opiera się na bardzo intuicyjnych i prostych narzędziach. Pozwala nauczycielowi na to, aby występował bardziej w roli mentora – tłumaczy.

UCZEŃ SAM MA SZUKAĆ ROZWIĄZAŃ

– Nauczyciel ma być osobą, która przeprowadza uczniów przez cały proces, ale uczniowie sami szukają rozwiązań. Budują swoje poczucie pewności siebie oraz kreatywnych i konstruktywnych rozwiązań. Pracują w grupie, wspierając się wzajemnie, a nauczyciel jest troszeczkę z boku – tłumaczy Kinga Kuczyńska.

W nowej metodzie uczniowie sami rozdzielają między siebie role i funkcje. – Uczniowie biorą również odpowiedzialność za cały proces i dogadują się, jak ma on wyglądać. Oczywiście on się opiera o z góry dane założenia, które mają cały proces usprawnić. Nie ma też mowy o błędnie wykonanym zadaniu, ponieważ to wszystko, co jest wypracowywane, testuje się na użytkownikach. Pracuje się tak długo, aż to rozwiązanie będzie odpowiednie i satysfakcjonujące – dodała Kuczyńska.

Po raz pierwszy EduSscrum wprowadził do edukacji holenderski nauczyciel fizyki. Dzięki tej metodzie uczniowie lepiej pracują w zespole, poznają swoje kompetencje i silne strony, są bardziej kreatywni i potrafią krytycznie myśleć.

Iwona Wysocka/jK

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj