Choć nie będzie miała dwóch jezdni, ma być przyjazna pieszym, rowerzystom, ale też komunikacji zbiorowej. Ruszył przetarg na przebudowę witomińskiego odcinka ulicy Chwarznieńskiej w Gdyni. Droga będzie remontowana od ulicy Sosnowej do skrzyżowania z Rolniczą.
Jak mówi Agata Grzegorczyk z urzędu miasta – nowością będzie dobudowany buspas, prowadzący w kierunku obwodnicy. Pas będzie zaczynał się przy skrzyżowaniu Rolniczej, Małokackiej i Witomińskiej i ciągnął aż do granicy lasu. Pozwoli autobusom jadącym od centrum na ominięcie skrzyżowania i płynne włączenie się do ruchu w kierunku Obwodnicy Trójmiasta.
NOWE ŚWIATŁA
W ramach przebudowy staną też nowe sygnalizacje świetlne przy Nauczycielskiej, Uczniowskiej i Sosnowej. Wraz ze światłami przy Hodowlanej będą działały w ramach systemu sterowania ruchem Tristar. Na całej długości nowej drogi powstaną ścieżka rowerowa i oddzielone od jezdni pasem zieleni – chodniki.
Poprzednie odcinki były remontowane w 2011 i 2014 roku. Kolejny jest bardzo potrzebny – mówią kierowcy, którzy w porannym i popołudniowym szczycie tracą na wąskim fragmencie drogi tracą średnio kilka, kilkanaście minut.
Przetarg potrwa do 9 listopada. Prace zaplanowano na dwa lata. Ich szacunkowy koszt to 70 milionów złotych.
KONTRABUSPAS
W najbliższej przyszłości drogowcy planują też ułatwienia dla pasażerów autobusów jadących od strony obwodnicy do Witomina. Na przeciwnej jezdni leśnego odcinka powstanie sterowany sygnalizacją – kontrabuspas. Jak mówi Marcin Zawisza z Zarządu Dróg i Zieleni autobusy na przeciwną jezdnię będą przejeżdżały tuż za Okrężną. Na wysokości obecnego zwężenia, w kierunku centrum, będą wracały na swoją jezdnię. Tam stanie sygnalizacja ostrzegawcza sterowana sygnałem z autobusu. Takie rozwiązania stosowane są między innymi w niemieckim mieście Utrecht. Kontrabuspas pozwoli zaoszczędzić stojącym w korku autobusom około 10 minut.
Sebastian Kwiatkowski/mar
Zdjęcia: Sebastian Kwiatkowski