Tak wyglądają prace nad Nową Bulońską w Gdańsku. To największy plac budowy w mieście [ZDJĘCIA/FILM]

Nowa trasa liczy niespełna 3 kilometry. Wzdłuż niej, pomiędzy jezdniami pobiegnie linia tramwajowa. Powstają też jednostronny chodnik i droga rowerowa z niezbędną infrastrukturą. W tej chwili zakres prac nad Nową Bulońską wynosi 60 procent.

– Bardzo nam zależałoby zdążyć przed zimą i zakryć istniejącą podbudowę, co udało się zrobić – mówi Sylwia Rogall, dyrektor budowy. Trwają też prace przy budowie obiektu mostowego o długości 200 metrów, który powstaje nad Potokiem Siedleckim. Podpory w najwyższym punkcie będą miały 12 metrów wysokości. Obiekt wykonywany jest w technologii żelbetowej, a nie jak początkowo zakładano stalowej.

 

 


KOŃCÓWKA PRAC PRZY WOŁKOWYSKIEJ


Na ukończeniu jest też układ drogowy ul. Nowej Wołkowyskiej. Kolejnym etapem prac będzie budowa ronda Nowej Wołkowyskiej z Myśliwską oraz wykonanie ostatniej warstwy nawierzchni jezdni. Przeprowadzenie tych prac planowane jest na wiosnę 2019 roku. Na odcinku ul. Jabłoniowej zakończono prace związane z kanalizacją deszczową, kanalizacją sanitarną oraz wodociągiem i wszelkiego rodzaju kablami trakcyjnymi, elektrycznymi. Na całym odcinku wykonano również podbudowy pod jezdnię i przystąpiono do układania asfaltowych warstw nawierzchni.

Z kolei w rejonie skrzyżowania ulic Jabłoniowej i Warszawskiej, gdzie będzie pętla tramwajowa, wykonywane są sieci uzbrojenia podziemnego. Niebawem rozpocznie się wykonywanie podbudów i prac brukarskich na jezdniach.

NAJWIĘKSZY PLAC BUDOWY W GDAŃSKU

Inwestycja kosztuje prawie 200 milionów złotych, a teren, na którym powstaje, jest w tej chwili największym placem budowy w Gdańsku. Inwestycja jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020. W imieniu Miasta Gdańska zadanie koordynuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm, którego liderem jest firma NDI S.A. z Sopotu. Inwestycja dofinansowana jest z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020. Nowa trasa ma być gotowa w IV kwartale 2018 roku. Budowa ruszyła w maju 2018 roku.

 

Aleksandra Nietopiel/jK

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj