Rozpoczęła się budowa autostrady rowerowej na wale Wisły. „Rowerzyści na pewno docenią walory turystyczne”

Rozpoczęła się budowa autostrady rowerowej na wale Wisły w gminie Cedry Wielkie. 18-kilometrowy fragment drogi od miejscowości Giemlice do Błotnika jest elementem powstającej Wiślanej Trasy Rowerowej R-9.

Jak mówi wójt Janusz Goliński, to inwestycja nie tylko dla turystów, ale i mieszkańców. – Podobnie, jak prawdziwa autostrada, ta trasa też będzie miała węzły. Da się więc dojechać do Cedrów Wielkich, ale też do Kiezmarka i Błotnika – podkreśla.

 

Mat. gisup.pl

W większości asfaltowa trasa będzie miała dwa miejsca odpoczynku: w Długim Polu i Kiezmarku. Przez stary most w Kiezmarku połączy zaś szlaki rowerowe obu brzegów Wisły.

WALORY TURYSTYCZNE

– Rowerzyści na pewno docenią walory turystyczne – uważa pan Czesław, mieszkaniec Leszkowych. – Ruch na drodze i bez infrastruktury jest spory. Wielu przyjeżdża z miasta z rowerami na dachach aut.

Inny z mieszkańców wspomina, że od dziesiątek lat rowerem jeździło się po wale do Przegaliny nawet z Tczewa.

8,5 MILIONA

Inwestycja dofinansowana w 2/3 przez Unię Europejską będzie kosztowała 8,5 miliona złotych. Powstanie do końca roku. Przetarg na nią udało się rozstrzygnąć dopiero za trzecim razem. Trasa z Giemlic do Błotnika od północy poprowadzi przez Wyspę Sobieszewską do Gdańska. Od południa natomiast – z utwardzoną płytami, ale oznakowaną drogą – wzdłuż Suchego Dębu do Tczewa. Gmina ze względów finansowanych wycofała się z budowy autostrady.

Cała, około 670-kilometrowa sieć tras R-10 z Ustki do Krynicy Morskiej i R-9 wzdłuż Wisły, powinna powstać do 2023.

Sebastian Kwiatkowski/pOr

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj