Autobusem pod prąd z Chwarzna do Witomina. Koniec budowy pierwszego w Gdyni kontrabuspasa

Po kilku miesiącach prac, zakończyła się budowa pierwszego w Gdyni kontrabuspasa. Został on wytyczony na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej.

Od grudnia, w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego, autobusy będą omijać korki, jadąc do Witomina pod prąd lewym pasem jezdni w kierunku Chwarzna.

KLUCZOWE JEST BEZPIECZEŃSTWO

– W nadchodzącym tygodniu przeprowadzimy testy tego rozwiązania. W planie są również próbne przejazdy autobusów, które ze względów bezpieczeństwa zabezpieczać będzie policja i straż miejska. Chcemy uniknąć niebezpiecznych zdarzeń, które mogą być spowodowane przyzwyczajeniami kierowców. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, zmiana organizacji ruchu w tym miejscu wprowadzona zostanie od grudnia już na stałe – zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

KAMERY I POMIAR CZASU

Ruch na leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej będą kontrolować trzy kamery. Do tego zamontowane zostały moduły pomiaru czasu przejazdu pojazdów oraz specjalne tablice elektroniczne informujące kierowców o ruchu autobusów po kontrabuspasie. Według wyliczeń specjalistów kontrabuspas w godzinach porannego szczytu pozwoli autobusom zaoszczędzić nawet do 17 minut.

Inwestycja kosztowała miasto 4 miliony złotych. Połowa tej kwoty to dofinansowanie z Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, urzędnicy nie wykluczają kolejnych kontrabuspasów.

 

Marcin Lange/pOr

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj