Koprodukcja Muzeum II Wojny Światowej oraz Pixel Artworks zdobyła prestiżową nagrodę The Drum Experience Awards 2019 w kategorii Event Technology of the Year. Doceniono widowisko „Poland: First to Fight”, przypominające tragiczną historię i upamiętniające Polaków, którzy stracili w niej życie.
The Drum to największa strona medialna i marketingowa w Europie. Każdego miesiąca przyciąga ponad 1,4 miliona unikalnych użytkowników i ma ponad 200 tys. obserwujących. Jej celem jest prezentowanie wyjątkowych cyfrowych technologii i przedsięwzięć.
SZEŚĆ TYSIĘCY WIDZÓW
„Poland: First to Fight” było jednym z wydarzeń, rozpoczynających uroczyste obchody 80. rocznicy wybuchu II wojny światowej. Jego rozmach, zastosowane środki wyrazu, oddziałujące na wszystkie zmysły i poruszająca emocje narracja historyczna były wyrazem swoistego hołdu oraz głębokiego szacunku i wdzięczności dla tych, którzy oddali życie za wolną Polskę. 6000 tysięcy osób uczestniczyło w łącznie 9 pokazach, które odbywały się od 23 do 25 sierpnia tego roku.|
W spektaklu użyto nowoczesne techniki multimedialne – video mapping 3D, ekrany diodowe, wielkoformatowe animacje, efekty pirotechniczne. Całość ubarwiła muzyka oraz dźwięki. Występujący aktorzy, poprzez szczegółowo zaaranżowaną choreografię, podkreślali emocje, wyrażane za pomocą obrazu i dźwięku na ekranie, którym stały się fasady budynku Muzeum II Wojny Światowej. Widowisko ukazało cierpienia Polaków podczas II wojny światowej, ich niezłomny opór w obliczu okupantów oraz walkę, aż do zwycięstwa. Scena mordu w lesie katyńskim do głębi poruszyła widzów na placu.
KORZENIE ZŁA
W scenariuszu przygotowanym przez zespół historyków Muzeum II Wojny Światowej przewijały się sylwetki polskich bohaterów, którzy stali się wzorcami moralnymi dla powojennych pokoleń Polaków. Narracja zaczyna się od ukazania dziewiętnastowiecznych korzeni totalitaryzmów – idei Marksa i Engelsa, filozofii „ubermensch” Nietschego oraz paktu Ribbentrop-Mołotow, czyli wydarzenia, które zmieniło losy Europy na długie dziesięciolecia i skazało na zagładę miliony istnień ludzkich.
Partnerem oraz głównym sponsorem widowiska było Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
materiały prasowe MIIWŚ