Ruszyła platforma artystyczna gdanskaszkolaszyldu.pl, która zaprasza do współpracy artystów i przedsiębiorców. Ma być ładnie i w zgodzie z przepisami. Gdańska Szkoła Szyldu pomoże w dostosowaniu szyldów do uchwały krajobrazowej.
Przedsiębiorcy muszą dostosować reklamy do wymogów przepisów uchwały, a artyści mają im w tym pomóc. Na platformie można znaleźć między innymi wirtualne projekty szyldów do wykorzystania. Wszystkie są zgodne z przepisami uchwały krajobrazowej, która w Gdańsku obowiązuje od 2 kwietnia 2018 roku.
– Zaprosiliśmy artystów i studia projektowe do stworzenia dziesięciu projektów szyldów w różnych częściach Gdańska, m.in. w Nowym Porcie, Strzyży czy we Wrzeszczu oraz pięciu projektantów, którzy przygotowali pięć różnych projektów szyldu dla jednego sklepu. Chcieliśmy pokazać, jak w różny sposób można przygotować ten sam szyld – mówi Jakub Knera z Fundacji Palma, która razem z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni prowadzi projekt. – Zależy nam na tym, by zapraszać kolejnych projektantów, współpracować z gdańskimi uczelniami, edukować i zapraszać przedsiębiorców i właścicieli lokali gastronomicznych, którzy mogą odwiedzić nasza stronę, zobaczyć te projekty i skontaktować się z nami. My możemy im wskazać projektantów, którzy przygotują im nowe szyldy albo kolejnych, którzy stworzą następne projekty – dodaje.
Do współpracy zaproszeni zostali projektanci i projektantki z ASP, ale także młodzi wizjonerscy absolwenci z innych gdańskich uczelni.
WIELE DZIAŁAŃ, JEDEN CEL
Wydany został również bezpłatny poradnik „Szyld Gdański”, który jest bardzo pomocny przy projektowaniu reklam dla lokali.
Prace nad Uchwałą Krajobrazową Gdańska rozpoczęły zaraz po wejściu w życie przepisów uchwalonej przez Sejm Ustawy Krajobrazowej. W Gdańsku weszła ona w życie 2 kwietnia 2018 roku. W dokumencie zawarto szczegółowe zasady mówiące o tym, jak może wyglądać reklama znajdująca się w przestrzeni publicznej i gdzie można ją umieszczać.