Zamiast kolizyjnych przejazdów, podziemne tunele. Pięć ofert w przetargu na projekt przejść przez tory

Pięć ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie trzech przejść pieszych przez magistralę kolejową w dzielnicy Orunia, św. Wojciech i Lipce. Prace projektowe mają potrwać do połowy 2021 r.

Aneta Niezgoda z biura komunikacji społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska poinformowała w środę, że na wykonanie projektu DRMG zarezerwował w swoim budżecie ponad 1,5 mln zł.

W przetargu wpłynęło pięć ofert. Najtańsza z nich opiewa na prawie 950 tys. zł, a najdroższa na kwotę niespełna 2,9 mln zł. – Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym – dodała Aneta Niezgoda.

TAK TO BĘDZIE WYGLĄDAŁO

Nowe tunele i przejazdy mają zastąpić istniejące kolizyjne przejazdy w poziomie torów. Zamiast nich, mieszkańcy mają zyskać trzy bezpieczne przejścia podziemne pod torami wraz z dojściem do przystanków SKM i PKP.

Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Będzie on w przyszłości stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk–Orunia. Z kolei do stacji PKP Gdańsk–Lipce poprowadzi podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej. Ponadto opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ul. Dworcowa/Smętna, a Niegowską.

MONITORING

W projekcie uwzględniony zostanie również montaż monitoringu i elementów małej architektury. Dokumentacja projektowa ma powstać do końca maja 2021 r.

 

PAP/pb

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj