W piątek pomorski oddział NFZ zawiesił do odwołania bezpośrednią obsługę klientów w swoich punktach w Gdańsku, Gdyni, Słupsku i w Chojnicach. Klienci będą przyjmowani tylko w pilnych przypadkach, niemożliwych do załatwienia drogą telefoniczną czy internetową.
O zawieszeniu bezpośredniej obsługi klientów w salach w czterech miastach poinformował w piątek rzecznik prasowy Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ Mariusz Szymański. Wyjaśnił, że decyzja ma związek z sytuacją epidemiczną w województwie pomorskim, a podyktowana jest troską o bezpieczeństwo odwiedzających.
Szymański dodał w przesłanym mediom komunikacie, że w pilnych sprawach, które nie mogą zostać załatwione w formie elektronicznej lub drogą korespondencyjną, a wymagają szybkiej reakcji, POW NFZ prosi o kontakt telefoniczny w celu umówienia wizyty.
TELEFONY
Rzecznik poinformował, że wizyty takie można umawiać z wykorzystaniem numerów telefonów: 58-321-86-20 – Sala Obsługi Klientów w Gdańsku; 58-321-85-40 – Sekcja Obsługi Klientów w Słupsku; 58-321-85-65 – Punkt Obsługi Klientów w Gdyni oraz 58-321-85-70 – Punkt Obsługi Klientów w Chojnicach.
„Od 16 października do odwołania zawieszone zostaje również potwierdzanie profilu zaufanego ePUAP” – podał rzecznik.
MAILE
Podkreślił też, że pomorski NFZ poleca wszystkim zainteresowanym elektroniczną formę kontaktu pod adresem ogólnym: pow@nfz-gdansk.pl lub adresami ekuz@nfz.gov.pl (Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego), unia@nfz-gdansk.pl (certyfikat tymczasowo zastępujący EKUZ, wnioski unijne i formularze UE/EFTA), pow@nfz-gdansk.pl (zaopatrzenie w wyroby medyczne, leczenie uzdrowiskowe, ubezpieczenie w NFZ oraz skargi i wnioski).
POCZTA TRADYCYJNA
Szymański dodał, że możliwy jest też kontakt za pośrednictwem tradycyjnej poczty na adres: Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ, ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk. „Zachęcamy ponadto do korzystania z Telefonicznej Infolinii Pacjenta – 800-190-590” – poinformował.
PAP/pb