W grudniu 2020 r. została podpisana 30-letnia umowa na wynajem działki inwestycyjnej od Portu Gdańsk przez terminal kontenerowy DCT Gdańsk. Na blisko 6,5 hektarowym terenie powstaną place, parking oraz budynek biurowy. To kolejna działka inwestycyjna, jaką od Portu Gdańsk wynajął terminal DCT – w sumie jest to ok. 95 ha.
Teren objęty najnowszą umową umożliwi odsunięcie od nabrzeży procesów, które nie muszą być wykonywane blisko burty oraz pozwoli na poszerzenie zakresu usług, dzięki czemu zwiększona zostanie przepustowość terminalu, a także podniesie się poziom jego atrakcyjności dla klientów.
NAJWIĘKSZY TERMINAL GŁĘBINOWY NA BAŁTYKU
DCT Gdańsk to największy terminal głębinowy w regionie Morza Bałtyckiego i jedyny obiekt, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal posiada głębokowodne nabrzeże o długości 1,3 km, obsługiwane przez 14 suwnic nabrzeżowych STS. Rocznie terminal obsługuje ponad 620 statków (w tym 100 największych kontenerowców świata). Rozpoczął działalność w 2007 roku, a w 2019 przekroczył 2 mln TEU przeładunków. Obecność DCT w gdańskim porcie przyczyniła się do rozwoju gospodarczego regionu, tworząc tysiące nowych miejsc pracy zarówno bezpośrednio, jak i na zapleczu – w dobrze prosperujących przedsiębiorstwach intermodalnych, logistycznych i usługowych.
NOWE SZLAKI LOGISTYCZNE NIE TYLKO W POLSCE
Dzięki skali terminalu powstają nowe szlaki logistyczne nie tylko w Polsce, ale także transgraniczne do krajów sąsiednich, a wielomilionowe inwestycje infrastrukturalne, które Port Gdańsk realizuje ze środków unijnych zapewniają, że terminal DCT Gdańsk, jak również inni najemcy portu, są nadal bardzo dobrze połączeni drogowo i kolejowo z Polską i kluczowymi rynkami Europy Środkowej.
Port Gdańsk dysponuje niemal 700 hektarowym, bardzo dobrze skomunikowanym obszarem zarówno pod względem drogowym, jak i kolejowym. Jeszcze w 2021 roku mają zakończyć się kluczowe dla portu, współfinansowane ze środków CEF przedsięwzięcia, do których zaliczają się m.in. pogłębienie toru wodnego w porcie wewnętrznym, modernizacja nabrzeży o łącznej długości ponad 5 km oraz rozbudowa i modernizacja sieci drogowo-kolejowej w porcie zewnętrznym. Kolejna umowa z DCT Gdańsk, jak i inne zawarte w 2020 roku, są potwierdzeniem ogromnego potencjału Portu Gdańsk, którego wyniki przeładunkowe oscylują na poziomie około 50 mln ton rocznie.
ATRAKCYJNE TERENY INWESTYCYJNE
Na terenie Portu Gdańsk wciąż dostępne są tereny pod inwestycje, o łącznej powierzchni ponad 70 ha, w tym bardzo atrakcyjny teren z bezpośrednim dostępem do już istniejącego pirsu głębokowodnego.
źródło: gov.pl/oprac. mm