PKP Intercity planuje około połowy tego roku ogłosić przetarg na 38 piętrowych pociągów, które byłyby dostosowane do jazdy z prędkością 200 km/h – poinformowało biuro prasowe kolejowego przewoźnika.
Spółka ogłosiła dialog techniczny w sprawie dostawy piętrowych pociągów w ubiegłym roku. Wtedy informowała, że chodzi o dostawę 7-wagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z lokomotywami wielosystemowymi. Teraz dowiedzieliśmy się, że tych składów planuje zakupić 38, a lokomotyw – 45.
Pociągi typu push-pull składają się z lokomotywy i wagonów, przy czym ostatni wagon może pełnić rolę wagonu sterowniczego. W przypadku gdy pociąg ciągnięty jest przez lokomotywę, sterowanie odbywa się z lokomotywy, a gdy pociąg jest przez lokomotywę pchany, to sterowanie odbywa się z wagonu sterowniczego.
WYPOSAŻENIE SKŁADÓW
Jak poinformowało PKP Intercity w ubiegłorocznym ogłoszeniu o dialogu technicznym, przewoźnik zakłada, że pociąg składałby się z jednego wagonu końcowego z kabiną sterowniczą, z miejscami siedzącymi w klasie 2, z przedziałem konduktorskim, maszyną vendingową (służącą do sprzedaży samoobsługowej m.in. napojów czy przekąsek), strefą dla opiekunów z dziećmi oraz miejscami dla podróżujących z rowerami.
Kolejne pięć wagonów środkowych wyposażonych byłoby w miejsca siedzące klasy 2, a jeden wagon miałby miejsca siedzące klasy 1.
PAP/am