84 proc. uczestników badania, przeprowadzonego na zlecenie PGE w ramach kampanii społecznej „Polskie – kupuje to!”, przynajmniej sporadycznie szuka informacji na temat tego, czy kupowany produkt jest polski.
Zgodnie z wynikami badania „Pochodzenie produktu a decyzje zakupowe”, prawie co dziesiąta osoba deklaruje, że zawsze szuka informacji o polskim pochodzeniu produktu, a co trzecia, że robi to często.
Głównym źródłem informacji o pochodzeniu produktu jest etykieta na opakowaniu. Prawie trzy czwarte osób, które wzięły udział w badaniu zwraca uwagę na oznakowania produktów, mówiące o polskości produktu podczas robienia zakupów – podkreśliła PGE.
Jak podała PGE, celem badania było zidentyfikowanie postaw zakupowych Polaków, a także pozyskanie ich opinii, co należałoby usprawnić, aby wybory polskich produktów były dla nich łatwiejsze. Według spółki wyniki pokazują, że zapewnienie konsumentom łatwej identyfikacji pochodzenia produktu w momencie dokonywania zakupów, może realnie wpłynąć na decyzję, co trafi do ich koszyka zakupowego.
PGE ZACHĘCA DO KUPOWANIA POLSKICH PRODUKTÓW
Jak przypomniał prezes PGE Wojciech Dąbrowski, spółka od roku, poprzez działania skupione wokół kampanii „Polskie – kupuję to!”, zachęca do kupowania krajowych produktów.
– Badania agencji badawczej PBS pokazują, że dla Polaków pochodzenie produktu ma istotne znaczenie. Taką postawę deklaruje aż 80 proc. badanych, którzy uważają, że w ten sposób wspierają rozwój polskich firm i producentów, zapewniając tym samym miejsca pracy. Jest to ważne, bo wybory konsumenckie mają wpływ na naszą gospodarkę – podkreślił Dąbrowski.
BADANIE NA PONAD 1 TYS. OSÓB
Badania „Pochodzenie produktu a decyzje zakupowe” na zlecenie PGE przeprowadziła w maju 2021 r. agencja badawcza PBS. W badaniu wzięło udział 1011 osób, a samo badanie zrealizowano techniką CAWI (wywiady internetowe) poprzez panel poznaj.to na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków.
PAP/mm