Polska Żegluga Bałtycka została wybrana przez Port Gdynia w postępowaniu na nowego przewoźnika mogącego korzystać z Publicznego Terminalu Promowego.
Kołobrzeska spółka skarbu państwa była już obecna w Trójmieście – pod nazwą Polferries obsługuje połączenie z Gdańska do szwedzkiego Nynäshamn. Promy tej samej firmy od lat kursują ze Świnoujścia do szwedzkiego Ystad i duńskiej Kopenhagi. W przypadku Gdyni firma prawdopodobnie również zaoferuje połączenie w kierunku skandynawskim.
Promy pasażerskie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej będą wypływać z Gdyni przez najbliższe cztery lata, do roku 2025. W wyniku postępowania firma zyskała prawną możliwość korzystania z miejsca cumowniczego i infrastruktury (między innymi rampy) nowego terminala. Osobna procedura będzie dotyczyła wynajmu lokali użytkowych na jego terenie.
Oprócz Polskiej Żeglugi Bałtyckiej w Gdyni na mocy obowiązującej umowy pozostanie polski oddział Stena Line – operator obsługujący między innymi Skandynawię, Niemcy i Wyspy Brytyjskie. W Gdyni promy Stena Line wypływają do szwedzkiej Karlskrony od 1995 roku, a od 2017 roku także do Nynashamn. Przewoźnik wywodzący się ze Szwecji od lat korzysta z terminala pasażerskiego zlokalizowanego przy nabrzeżu Helskim.
Rozszerzenie oferty promowych operatorów jest oczywiście związane ze zbliżającym się oddaniem do użytku zupełnie nowego budynku Publicznego Terminala Promowego w Gdyni. Przy nabrzeżu Polskim trwają obecnie ostatnie „szlify”, a nowoczesny obiekt wkrótce powinien być gotowy na przyjęcie pierwszych pasażerów.
Budowa nowego Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia kosztowała ponad 292 miliony złotych, z czego ponad 116 milionów złotych pokrywa dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.