Statek do układania żwiru na dnie morskim zbuduje stocznia Crist. Zawarła umowę z konsorcjum Femern Link Contractors, które buduje tunel zatapiany, mający zapewnić stałe połączenie w cieśninie Fehmarnbelt.
Zadaniem stoczniowców z Crista będzie zbudowanie jednostki, wyposażonej w zatapialne urządzenie do zrzutu, które zostanie wykorzystane do układania żwiru na dnie morskim w miejscu, gdzie znajdzie się tunel.
– Jednostka pomieści do 19 osób, będzie posiadała dwie komory żwirowe, każda do 7000 ton żwiru. Zdalnie sterowane narzędzie do układania żwiru (SDT) zostanie opuszczone spod kadłuba jednostki do 46 m poniżej linii wodnej, gdzie będą układane fundamenty żwirowe pod zatopiony tunel. Połączenie wysokiego poziomu automatyzacji i najnowocześniejszych technologii pozycjonowania zapewni dokładne rozmieszczenie fundamentów żwirowych – czytamy w komunikacie firmy.
PROJEKT ROBOCZY WYKONA STOGDA
Podczas prac nad projektem stoczni będzie pomagać biuro projektowe StoGda, odpowiedzialne za projekt roboczy i rozwinięcie projektu technicznego.
oprac. MarWer