PKN Orlen inwestuje w sieć nadawania i odbiorów przesyłek. Uruchomiono kolejnych dwieście punktów

PKN Orlen uruchomił kolejnych dwieście automatów paczkowych, które dostępne są całą dobę. Jak podał koncern, sieć nadawania i odbiorów przesyłek pod marką „Orlen Paczka” obejmuje już ponad sześć tysięcy punktów zlokalizowanych w całej Polsce, między innymi w Trójmieście. 

Informując o uruchomieniu automatów paczkowych PKN Orlen podkreślił, iż „zgodnie ze strategią, koncern do 2030 r. zainwestuje w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł, co przełoży się na wzrost EBITDA tego segmentu do ok. pięciu miliardów złotych rocznie”.

NOWE AUTOMATY PACZKOWE

– PKN Orlen uruchomił dwieście nowych automatów paczkowych, dostępnych przez całą dobę, w których klienci mają aż trzy dni robocze na odebranie przesyłek – ogłosił w poniedziałek 27 września koncern. Przedstawiciele PKN Orlen podkreślili przy tym, że spółka zamierza nadal inwestować w rozwój sieci punktów nadań i odbiorów przesyłek, w tym we własne automaty paczkowe.

– Dostrzegamy ogromną szansę wynikającą z rozwoju e-commerce i zmiany nawyków w dokonywaniu zakupów, dlatego inwestujemy w rozwój usług nadania i odbioru paczek pod marką „Orlen Paczka”. To ważny projekt biznesowy, który wpisuje się w ujęty w strategii Orlen2030 rozwój segmentu detalicznego – oświadczył prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

AUTOMATÓW BĘDZIE WIĘCEJ

Szef PKN Orlen zapowiedział, że liczba punktów nadań i odbiorów przesyłek w tworzonej przez koncern sieci, w tym także automatów paczkowych, będzie systematycznie będzie rosła. – W ten sposób będziemy pozyskiwać nowych klientów, co przyniesie nam realne korzyści biznesowe. Wzmocni także naszą pozycję na rynku e-commerce, jednym z kluczowych dla polskiej gospodarki, którego wartość przekracza w Polsce już 100 mld zł – podkreślił Obajtek.

PKN Orlen przekazał, iż automaty paczkowe posiada już w Warszawie, Krakowie, Płocku, Gdańsku, Gdyni, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu i miastach Aglomeracji Śląskiej – znajdują się one w miejscach o dużym natężeniu ruchu, dostępnych przez całą dobę.

WSPÓŁPRACA Z RUCHEM

– Klienci będą mieć trzy dni robocze na odebranie swoich paczek. To więcej niż oferują inni operatorzy – dodał koncern. Wyjaśnił przy tym, że partnerem logistycznym usługi jest RUCH, który PKN Orlen przejął pod koniec ubiegłego roku. Spółka, jak podano w informacji, zrealizowała w tym czasie wiele inwestycji w infrastrukturę, dzięki czemu już w 90 proc. punktów czas dostawy przesyłek „Orlen Paczka” skrócił się do 1-2 dni od nadania ich przez e-sklep. Partnerem PKN Orlen przy rozwoju sieci automatów paczkowych jest Kern, rodzinna firma ze Szwajcarii.

Jak podkreśliła Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej, korzystanie z sieci „Orlen Paczka” ułatwia aplikacja mobilna, która pozwala m.in. bezdotykowo otwierać skrytki w automatach paczkowych, a także otrzymywać kupony i rabaty za odbieranie przesyłek – według koncernu aplikacja jest dostępna na urządzenia z systemem IOS i Android, umożliwiając m.in. śledzenie statusu zamówionej przesyłki i znalezienie punktu jej odbioru na mapie wyposażonej w nawigację.

PKN Orlen podał, iż sieć „Orlen Paczka” obejmuje około 1100 stacji paliwowych tej spółki, ponad 1000 kiosków RUCH-u, prawie 4000 punktów partnerskich i 200 automatów paczkowych. Koncern oznajmił, że „do końca tego roku udostępnionych będzie już 500 automatów, które znajdą się w każdym województwie”.

 

PAP/ua

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj