Futurystyczny wygląd, a w środku zrobimy podstawowe pomiary medyczne. W wojewódzkich oddziałach NFZ powstały kioski profilaktyczne

We wszystkich oddziałach wojewódzkich NFZ uruchomiono stanowiska ds. profilaktyki i promocji zdrowia. W samoobsługowych punktach dorośli wykonają najważniejsze pomiary medyczne, które określają ryzyko chorób cywilizacyjnych. Profesjonalni doradcy zaproponują udział w programach profilaktycznych lub skorzystanie z bezpłatnych diet od NFZ.

Rzecznik Narodowego Funduszu Zdrowia Sylwia Wądrzyk poinformowała, że samoobsługowe kioski profilaktyczne mają futurystyczny, przyciągający uwagę wygląd i są skonstruowane tak, by zapewnić prywatność i bezpieczeństwo osobom wykonującym pomiary. Sprawdzić w nich można wzrost, masę ciała, indeks masy ciała (BMI), skład ciała i ciśnienie tętnicze krwi. Podstawowe pomiary medyczne są niezbędne, aby ocenić ryzyko najbardziej niebezpiecznych chorób cywilizacyjnych.

– Ciągle zapominamy o profilaktyce zdrowotnej. Przez pandemię rzadziej zgłaszamy się do lekarzy i rzadziej wykonujemy badania. Chcemy zmienić ten trend i odbudować zdrowie naszego społeczeństwa, dzięki ogólnopolskim programom bezpłatnych badań profilaktycznych – mówi prezes Narodowego Funduszu Zdrowia Filip Nowak.

– Choroby cywilizacyjne nie poczekają na koniec pandemii. Im szybciej zostaną wykryte, tym większa jest szansa na skuteczne leczenie – podkreśla szef NFZ.

 

SZESNAŚCIE KIOSKÓW I POMOCNI DORADCY

Kioski profilaktyczne utworzono we wszystkich 16 oddziałach wojewódzkich. Wyniki pomiarów, wydrukowane bezpośrednio w kiosku, będzie można omówić z doradcą, na stanowisku ds. profilaktyki i promocji zdrowia. Doradcy nie będą interpretowali wyników, ale udzielą dokładnych informacji o prowadzonych przez NFZ programach profilaktycznych i doradzą, jak można się do nich zgłosić.

Z kiosków mogą korzystać osoby z niepełnosprawnościami, w tym niedowidzące i poruszające się na wózkach inwalidzkich.

Konsultant pomoże także założyć Profil Zaufany i aktywować Internetowe Konto Pacjenta. Dzięki IKP pacjent może otrzymać m.in. e-receptę SMS-em lub mejlem, dostanie e-skierowanie, udostępni lekarzowi informację o stanie swojego zdrowia i przepisanych lekach albo pobierze unijny certyfikat COVID oraz sprawdzi historię swojego zdrowia. Wszystkie najważniejsze dane są dostępne również w aplikacji mobilnej MojeIKP.

 

JAK SKORZYSTAĆ Z KIOSKU I USŁUG DORADCY?

Aby skorzystać z usług doradcy ds. profilaktyki i promocji zdrowia oraz z pomiarów w kiosku profilaktycznym, wystarczy zapisać się przez strony internetowe oddziałów wojewódzkich NFZ lub przez Telefoniczną Informację Pacjenta – dzwoniąc pod bezpłatny i całodobowy numer 800-190-590.

Punkty są czynne w godzinach 9:00-12:30 i 13:00-15:30. Adresy oddziałów wojewódzkich dostępne są na stronach Funduszu.

PAP/aka

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj