Ostatni dzwonek by złożyć wniosek o „Dobry Start”. W tym roku można to zrobić tylko przez internet

Tylko do końca listopada można składać wnioski o wypłatę szkolnej wyprawki w ramach programu „Dobry Start”. W tym roku zmienił się sposób wnioskowania o wsparcie – można to zrobić wyłącznie drogą elektroniczną. Od stycznia wypłacono już ponad cztery miliony świadczeń na łączną kwotę 1,28 mld zł.

Świadczenie przysługuje bez względu na dochód. Zakład Ubezpieczeń Społecznych wypłaca je raz w roku na dziecko uczące się w szkole do ukończenia przez nie 20 lub 24 roku życia w przypadku jego niepełnosprawności.

W tym roku wniosek o świadczenie można złożyć wyłącznie elektronicznie – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych ZUS, portalu emp@tia lub bankowości elektronicznej. Pieniądze są wypłacane na rachunek bankowy.

– Osoby, które nie złożyły jeszcze wniosku o wyprawkę szkolną, mają czas do 30 listopada. Aby to zrobić, niezbędny jest dowód osobisty, numer rachunku bankowego, na który zostanie wypłacone świadczenie, adres e-mail, a także orzeczenie o niepełnosprawności, jeżeli dziecko takie posiada. Konieczny jest również numer PESEL dziecka oraz nazwa i adres szkoły, do której uczęszcza – wyjaśnia Krzysztof Cieszyński, rzecznik prasowy pomorskiego oddziału ZUS.

Krzysztof Cieszyński dodaje, że w ramach programu „Dobry Start” środki na wyprawkę szkolną otrzymały do tej pory ponad 282 tysiące dzieci z województwa pomorskiego. Łączna kwota wsparcia przekroczyła 84 miliony 600 tysięcy złotych.

 

Marta Włodarczyk/MarWer

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj