Poszukiwani oficerowie i bosmani. Kapitanat na Mierzei Wiślanej potrzebuje wykwalifikowanych pracowników

Zaczęła się rekrutacja na oficerów i bosmanów do pracy w Kapitanacie Nowy Świat na Mierzei Wiślanej. Jak podkreśla Urząd Morski w Gdyni, to serce całej przeprawy, czyli nadrzędny system sterowania ruchem statków w kanale, na śluzie, a także na całej nowej drodze wodnej z Zatoki Gdańskiej do Zalewu Wiślanego i portu w Elblągu.

– W kompetencjach Kapitanatu Portu Nowy Świat będzie generalny nadzór nad bezpieczeństwem żeglugi, ochroną środowiska, ochroną przeciwpożarową oraz kontrola nad przeprawą śluzową – wyjaśnia Paweł Perkowski z Urzędu Morskiego w Gdyni.

Kapitanat Nowy Świat odróżnia się od innych podobnych jednostek na wybrzeżu ze względu na specyfikę drogi wodnej. Dodatkowymi zadaniami będzie obsługa bram śluzy i mostów obrotowych oraz regulacja ruchu kołowego w obrębie kapitanatu i przeprawy śluzowej. Wszystko będzie prowadzone w kooperacji z Kapitanatem Portu Elbląg.

NA RAZIE PROWADZONE SĄ PRÓBY

Obecnie trwają rozruchy urządzeń i instalacji na przekopie Mierzei Wiślanej. Prowadzone są też próby obciążeniowe Mostu Północnego.
 

Mimo niesprzyjającej pogody wykonawca, konsorcjum NDI, stara się utrzymać harmonogram każdej części budowy –  od strony morza, Zalewu Wiślanego i lądu. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej stanowiącego pierwszą część całej inwestycji ma zakończyć się przyszłym roku. Nowa droga wodna z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga mierzy blisko 25 kilometrów.
 

IAR/MarWer

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj