Uczniowie wrócili do nauki stacjonarnej. W szkołach obowiązuje reżim sanitarny [POSŁUCHAJ]

Zdjęcie ilustracyjne (Fot. Pixabay)

Po trzech tygodniach przerwy od nauki stacjonarnej, 10 stycznia uczniowie wrócili do szkó?. Od 20 grudnia uczyli si? zdalnie, ?eby ograniczy? rozprzestrzenianie si? koronawirusa. Wszystko ma odbywa? si? w re?imie sanitarnym, przy zachowaniu podstawowych zasad bezpiecze?stwa.

– Istotne s? regu?y sanitarne, których nale?y przestrzega? bezwzgl?dnie, a wi?c te wszystkie wskazania, które zosta?y okre?lone w wytycznych ministra zdrowia oraz ministra edukacji i nauki. Mam na my?li tutaj przede wszystkim zachowanie dystansu. Je?eli nie mo?na tego zrobi?, to nale?y u?ywa? maseczek. Pami?tajmy oczywi?cie o wszelkich pozosta?ych zasadach, a wi?c dezynfekcja, mycie r?k, wietrzenie sal – wyja?nia pomorska kurator o?wiaty Ma?gorzata Bielang.

Jak dodaje kurator, ka?dy dyrektor szko?y i placówki o?wiatowej ju? z pocz?tkiem roku szkolnego mia? za zadanie okre?li? zasady bezpiecze?stwa na postawie wskaza? Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Edukacji i Nauki w swojej szkole.

– Teraz równie? prosz?, by zmodyfikowali oni, je?eli taka konieczno?? istnieje, owe wewn?trzszkolne regulaminy dotycz?ce zasad przebywania uczniów i nauczycieli w szko?ach – t?umaczy pomorska Ma?gorzata Bielang.

ZASADY W PRAKTYCE

Szko?y staraj? si? przestrzega? okre?lonych zasad. Jak to wygl?da w praktyce? Zapytali?my dyrektor Szko?y Podstawowej nr 86 w Gda?sku Justyn? Dmitruk.

– My jeste?my szko??, w której uczy si? bardzo du?o uczniów, w zwi?zku z tym nie mamy mo?liwo?ci, ?eby ka?da klasa by?a w osobnej sali. Na cz??ciach wspólnych preferujemy noszenie maseczek i oczywi?cie cz?ste mycie r?k. W ka?dej praktycznie sali mamy zlew,. Wietrzymy pomieszczenia po ka?dej lekcji lub w trakcie, je?li jest taka mo?liwo?? – mówi Justyna Dmitruk.

RODZICE O POWROCIE DO SZKÓ?

Jak uwa?a Agnieszka Kryda, przewodnicz?ca rady rodziców Szko?y Podstawowej nr 86 w Gda?sku, nauczanie zdalnie nie wp?ywa dobrze na dzieci.

– Uczniowie nie potrafi? skupi? si? w trakcie tych zaj??. Pojawia si? wiele rzeczy do zrobienia np. wyj?cie do toalety, napicie si? lub pój?cie po jedzenie. Nauka stacjonarna jest o tyle lepsza, ?e dzieci b?d? mog?y wróci? do tak zwanej normalno?ci. Znowu b?d? musia?y wsta? o konkretnej godzinie, czy sp?dzi? ten czas z rówie?nikami – t?umaczy Agnieszka Kryda.

UCZNIOWIE NIE NARZEKAJ?

– Ciesz? si? z powrotu, poniewa? brakowa?o mi spotkania ze znajomymi. Wydaje mi si?, ?e jak chodz? do szko?y, to jestem bardziej zmobilizowana do tego, ?eby pracowa? – mówi uczennica Szko?y Podstawowej w Gda?sku.

– Niektórzy nie odzywaj? si? na lekcjach zdalnych i nie wiadomo, co robi? przed komputerem. Na zaj?ciach stacjonarnych nauczyciel ma wi?kszy wp?yw. Mo?e te? uczniów dopyta? o pewne rzeczy- dodaje kolejna z nich.

Przerwa w nauce stacjonarnej zosta?a wprowadzona od 20 grudnia do 9 stycznia.

 

Pos?uchaj materia?u dziennikarki Radia Gda?sk:

 

 

Marta W?odarczyk/pb

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj