Wzrost cen wpłynie na budowę przekopu Mierzei Wiślanej? Marek Gróbarczyk: „Nie widzę ryzyka zmiany wartości kontraktu”

Wzrost cen materiałów budowlanych nie powinien wpłynąć na wartość kontraktu na budowę drogi wodnej, łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – ocenił wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk. – Nie powinno być żadnego ryzyka, ponieważ większość prac mamy już wykonanych. Pozostają przede wszystkim prace pogłębieniowe i umocnieniowe – powiedział wiceminister, zapytany, czy w wzrostem cen materiałów budowlanych może wpłynąć na wartość kontraktu.

Wiceminister podtrzymał też terminie otwarcia przekopu, który zaplanowano na ten rok. – Planujemy otwarcie na drugą połowę roku – dodał.

ROZWÓJ PORTU W ELBLĄGU

Umowa z wykonawcą kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną została podpisana w 2019 roku z polsko-belgijskim konsorcjum NDI i Besix, które zaproponowało cenę 992 mln 270 tys. zł.

Docelowo nowa droga wodna między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a wykonawcą przekopu (pierwszego etapu) konsorcjum firm NDI i Besix.

PAP/raf

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj