W konkursie na logo powiatu tczewskiego zgłoszono prawie 50 projektów. Symbol ma być wykorzystywany przede wszystkim do celów promocyjnych, a wpływ na wybór ostatecznego zwycięzcy będą mieli mieszkańcy.
Większość konkursowych prac nadesłano spoza powiatu. – Byliśmy zaskoczeni liczbą projektów, które zgłoszono nie tylko z województwa pomorskiego, ale i z Warszawy, ze Śląska, właściwie z całej Polski. Byliśmy zaintrygowani tym, jak widzą nas inni mieszkańcy kraju, jak widzą nasz powiat, z czym go kojarzą. Każda praca była inna, komisja miała niełatwe zadanie – tłumaczył rzecznik starostwa powiatowego w Tczewie Marcin Stolarski.
GŁOSOWANIE WKRÓTCE
Powołana przez starostę komisja składa się z osób związanych z kulturą, sztuką, historią regionu oraz turystyką. To Gabriela Makać, prof. dr hab. Janusz Akermann, dr Adam Świerżewski, Piotr Kończewski, Natalia Kuśmierczuk, Angelika Jagielska oraz Bogdan Badziong.
Jurorzy wybrali trzy projekty. – Ich autorzy otrzymali kolejne zadanie. Muszą umieścić swoją propozycję na tzw. mockupach, czyli makietach, na których logo będzie zaprezentowane np. na kubku, długopisie, czy zeszycie, aby również mieszkańcy zobaczyli, jak ono się prezentuje na materiałach promocyjnych – informował Marcin Stolarski.
Internetowe głosowanie rozpocznie się w połowie miesiąca. Zwycięski projekt zostanie wyłoniony na podstawie liczby głosów oddanych w ankiecie oraz punktów przyznanych przez komisję konkursową.
Hanna Brzezińska/ol