Mieszkanka powiatu słupskiego padła ofiarą złodziei internetowych. Straciła z konta i kart kredytowych łącznie 100 tysięcy złotych

Wczoraj 49-letnia mieszkanka powiatu słupskiego straciła 100 tys. złotych w wyniku oszustwa bankowego dokonanego przy pomocy fałszywej aplikacji. 

Do kobiety zadzwonił mężczyzna podający się za przedstawiciela banku, który miał ją ochronić przed oszustami, którzy usiłują dobrać się do jej konta. Przekierowano ją do innego mężczyzny, rzekomego pracownika obsługi technicznej, który polecił pokrzywdzonej zainstalowała aplikacji „Any Desk”. Oprogramowanie umożliwiło, przejęcie zdalnej kontroli nad telefonem 49-latki. Kobieta w wyniku oszustwa straciła ze swojego konta prawie 45 000 złotych oszczędności oraz prawie 55 000 złotych z kart kredytowych.

– Scenariusz ataków wykorzystujących spoofing telefoniczny jest zwykle taki sam, a przynajmniej zbliżony – informuje Damian Chamer Gliszczyński z policji w Bytowie. – Oszust stara się wystraszyć rozmówcę, by działał pod wpływem emocji, najczęściej informując go o rzekomym włamaniu na konto bankowe i konieczności podjęcia szybkich działań, by zablokować możliwości włamywaczy. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa. Najlepiej w takiej sytuacji samodzielnie wpisać numer banku, zadzwonić, poinformować o otrzymanym połączeniu i zweryfikować przekazane informacje.

Policjanci przypominają, że ostrożność, czujność i metoda ograniczonego zaufania pozwoli nam uniknąć problemów i nie stać się kolejną ofiarą oszusta.

oprac. kan

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj