Zostały z nami po pandemii i wciąż są popularną alternatywą. Psycholog o modelach edukacji online

(Fot. Radio Gdańsk/Joanna Merecka-Łotysz)

Nauka w domu, lekcje oraz kursy online stały się alternatywą dla klasycznej, stacjonarnej szkoły. Pandemia pokazała całemu światu, że pewne rozwiązania – choć w przeważającej części tymczasowe – rzeczywiście się sprawdziły. O współczesnych modelach edukacji, a wśród nich m.in. o „Szkole w Chmurze”, Joanna Merecka-Łotysz rozmawiała w audycji z psychologiem Maciejem Maraszkiewiczem.

Dostęp do edukacji zdalnej czy model nauczania elastycznego jest bardzo popularny w ostatnich latach, ponieważ umożliwia on naukę w trybie online i offline. Korzysta z niego choćby wiele uniwersytetów, umożliwiając zdobycie dyplomu. W ostatnich latach mocno też rozwinęła się „Szkoła w Chmurze”. Coraz większa liczba dzieci i ich rodziców decyduje się na taki model nauki.

Podczas rozmowy Maciej Maraszkiewicz, psycholog, który przede wszystkim pracuje z młodzieżą, namawiał do tego, aby rodzice nie negowali decyzji dzieci natychmiast, ale przyjrzeli się pierw samemu tematowi i związanym z nim możliwościom. – Najważniejszy jest dialog, czyli w tym wypadku rodzic, powinien posłuchać tego, co dziecko ma do powiedzenia w tej kwestii. Zróbcie rekonesans, porozmawiajcie z młodzieżą i ich rodzicami. Mam na myśli tych, którzy uczą się w „Szkole w Chmurze”. Zastanówcie się, dlaczego wasze dziecko chciałoby przejść na taką edukację. Nie skreślajcie tego od razu. Znam wielu młodych ludzi, którzy po przejściu na edukację online odżyło i zaczęło się rozwijać, spełniać swoje pasje – tłumaczył Maraszkiewicz.

Posłuchaj całej rozmowy:

Joanna Merecka-Łotysz/ol

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj