Nowa trasa od Słupska do Bydgoszczy. Apele, starania, deklaracje

(fot. Michał Soroko/GDDKiA)

Utworzenia portu głębokowodnego w Ustce i budowa drogi przez Słupsk, Bytów i Chojnice do Bydgoszczy, to recepta dla rozwoju regionu. – Inwestycje mają też znaczenie militarne – podkreśla poseł Marek Biernacki. To kolejny już głos w sprawie strategicznych inwestycji w tej części Pomorza.

Budowy korytarza transportowego od Słupska przez Bytów, Chojnice do Bydgoszczy chcą kolejne samorządy.  Za jej budową opowiedzieli się już radni powiatu słupskiego. Apel w tej sprawie w środę stanie na sesji Rady Miasta w Słupsku.

– Droga będzie mieć też duże znaczenie dla obronności – podkreśla w rozmowie z Radiem Gdańsk poseł Marek Biernacki. Przypomnijmy, że Biernacki to członek sejmowej Komisja do Spraw Służb Specjalnych oraz  Komisja Gospodarki i Rozwoju. Poseł z Pomorza już kilka miesięcy temu zapowiedział, opracowanie raportu dla ministra obrony narodowej, który będzie zawierał analizę infrastruktury oraz rekomendacje i budżet dla konkretnych propozycji.

– Dla Słupska, Chojnic czy Bytowa brak tej drogi to śmierć – mówi Marek Biernacki. – Jej budowa jest nieodzowna pod względem gospodarczym. Konieczny jest też głębinowy port w Ustce, który mógłby służyć do rozładunku natowskiego wojska.

Co ważne, już w 2021 roku marszałek województwa wpisał budowę krajówki jako zadanie do wykonania do 2030 roku. Jednak jej finansowanie musiałoby zostać zagwarantowane gwarantowane przez rząd.

Z kolei zabiegi o wpisanie korytarza do programu TEN-T, czyli transeuropejskiej sieci transportowej było jednym z wyborczych postulatów europosła Piotra Müllera. W tym przypadku Słupsk z Bytowem i Bydgoszczą połączyć miałaby ekspresówka.

Alek Radomski

 

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj