Przebudowa nabrzeża Bułgarskiego zakończona. Gdyński terminal będzie mógł teraz obsługiwać naprawdę wielkie statki

Po przebudowaniu fragmentu nabrzeża Bułgarskiego i łączącej się z nim modernizacji GCT będzie mógł przyjmować statki o długości wynoszącej nawet 367 metrów. To największe jednostki dopuszczalne w Porcie Gdynia.

Zakres prac obejmował przebudowę nie tylko nabrzeża Bułgarskiego, ale również jego linii cumowniczo-odbojowej, a także pogłębienie akwenu do 13,5 metra. Poprawiono też warunki dla suwnic nabrzeżowych na terenie terminala.

Inwestycje mają umożliwić GCT wykorzystanie nowych możliwości technicznych. Teraz będą mogły powstać między innymi nowe magazyny i place do składowania w tak zwanej portowej dolinie logistycznej.

ZWIĘKSZYŁY SIĘ TEŻ MOŻLIWOŚCI WYKORZYSTANIA SUWNIC

Powstanie nowego torowiska umożliwiło zwiększenie zasięgu pracy maszyn typu super-post-Panamax – ogromnych suwnic przystosowanych do obsługi oceanicznych kontenerowców – o 70 metrów bieżących.

Dominującą działalnością GCT jest przeładunek kontenerów. Spółka zajmuje się też między innymi obsługą połączeń feederowych z portami w Hamburgu, Sankt Petersburgu, Rydze, Helsinkach, Rotterdamie, Bilbao i Aarhus. Odpowiada też za regularne połączenie oceaniczne umożliwiające transport towarów z Gdyni do północnoamerykańskich portów w stanach Nowy Jork, Wirginia i Karolina Południowa.

 

oprac. MarWer

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj