Od piątku 4 marca w Gdańsku Wrzeszczu zaczął funkcjonować dworzec tymczasowy. Zmiany są związane z budową nowego budynku dworcowego.
Dworzec tymczasowy stanął przy ulicy Dmowskiego, w pobliżu wejścia do tunelu na perony w kierunku ulicy Wajdeloty. Znajdują się w nim cztery kasy biletowe, poczekalnia i toalety. Budynek jest klimatyzowany, a także wyposażony w udogodnienia dla niepełnosprawnych. Kasy będą czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 6:00-20:00, w soboty od 6:00 do 19:00, a w niedzielę i święta między 6:00 a 18:00.
– Wraz z uruchomieniem dworca tymczasowego zmieni się organizacja ruchu podróżnych, która zostanie oznakowana za pomocą specjalnych tablic utrzymanych w żółto-czarnej kolorystyce. Uruchomienie obiektu umożliwi wykonawcy prac budowlanych rozszerzenie ich frontu. Do tej pory wykonał on większość rozbiórek i część robót przy budowie nowych przyłączy do budynku. W najbliższym czasie prace te będą kontynuowane – informuje Bartłomiej Sarna z Wydziału Współpracy z Mediami, Biura Komercjalizacji, Komunikacji i Promocji PKP SA.
POWSTAJE NOWOCZESNY BUDYNEK
Nowy budynek dworca we Wrzeszczu ma być obiektem nowoczesnym pod względem architektury i zastosowanych w nim rozwiązań. Elewacja będzie zrobiona ze stali i szkła, a najbardziej reprezentacyjną jej częścią ma być wejście do strefy obsługi podróżnych z wielkoformatowym przeszkleniem i przejściem do tunelu na perony. Powstanie też przestronny, nowocześnie urządzony hol pełniący funkcję poczekalni z kasami biletowymi i dwoma lokalami handlowymi. Podróżni znajdą w nim ławki, kosze, gabloty z rozkładem jazdy, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów oraz nowoczesny system informacji głosowej. Co ciekawe, na perony będzie można dostać się z pominięciem holu – przez specjalne wejście umiejscowione mniej więcej na środku nowej bryły dworca. W pobliżu zejścia do tunelu prowadzącego na perony znajdą się natomiast toalety oraz trzy lokale handlowo-usługowe.
Przebudowa dworca Gdańsk Wrzeszcz jest realizowana w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Koszt inwestycji ma wynieść 13,2 mln złotych brutto.
oprac. MarWer