W marcu 2022 r. terminal DCT przeładował 206 645 kontenerów TEU. Poprzedni rekord ze stycznia 2020 r. został pobity aż o 9 procent. TEU to kontenery o długości 610 centymetrów.
Biorąc pod uwagę okres 2-letniej pandemii i wojny na Ukrainie, wynik ten może napawać optymizmem.
– Pokazujemy, że DCT mimo pandemii trzymało się stabilnie. Oczywiście gospodarka ucierpiała, ale w końcowym rozrachunku jesteśmy zadowoleni. Gratulacje należą się wszystkim pracownikom terminalu. Wykonali oni kawał fantastycznej pracy. Pokazujemy naszym klientom, zdolności i ambicję – mówił Charles Baker, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk.
NUMER JEDEN W TEJ CZĘŚCI BAŁTYKU
DCT w minionym roku zajęło piętnaste miejsce wśród największych terminali kontenerowych w Europie. W 2021 r. w Gdańsku przeładowano około 2,1 mln TEU i był to pięcioprocentowy wzrost w porównaniu do 2020 r.
– Nie zatrzymujemy się, chcemy wzmacniać naszą pozycję w Europie. Obsługujemy największe kontenerowce świata w bardzo szybkim tempie. To powoduje, że jesteśmy atrakcyjni na rynku i firmy rozważają nas w swoich długoterminowych planach i kontraktach – dodawał Charles Baker.
NOWY TERMNIAL BALTIC HUB 3
Już pod koniec lata zacznie się budowa nowego terminalu, która zwiększy możliwości ładunkowe terminalu o 1,5 mln TEU. DCT będzie mogło obsługiwać rocznie około 4,5 mln TEU.
W ramach budowy, powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha. Koszt inwestycji to około 2 miliardy złotych. Czas zakończenia nowego terminalu przewidywany jest na połowę 2024 r.
Kacper Kowalik/pb