Rozpoczynają się prace nad stworzeniem uchwały krajobrazowej w Pruszczu Gdańskim. Ma być przejrzyście i spójnie.
W Pruszczu Gdańskim trwa właśnie audyt przestrzeni. – To niezbędne do opracowania wstępnych założeń – wyjaśnia Janina Wilkos-Gad z urzędu miasta. – Wystarczy rzucić okiem, by zobaczyć, ile wokół jest reklam. Trzeba zrobić z nimi porządek – dodaje.
Na początek przeskanowane będzie 100 kilometrów miejskich ulic. – Na każdej drodze sprawdzamy, jakiego rodzaju mamy reklamy. Będziemy wiedzieć, z czym należy zrobić porządek. Najpierw zaczynamy od siebie i tablic informacyjnych wokół urzędu – dodaje kierownik referatu współpracy i promocji.
MIESZKAŃCY ZA
Czy mieszkańcy dostrzegają potrzebę uporządkowania zasad ustawiania szyldów i reklam? Zapytaliśmy przechodniów. Jak mówili, pomysł jest dobry, bo miasto ma swój klimat, a reklamy w nim powinny mieć swój smak.
– Dziś byle co i byle gdzie jest wieszane bez żadnego zamysłu – komentowali.
Przygotowania potrwają dwa lata. Obejmą także konsultacje z mieszkańcami i przedsiębiorcami. – Będziemy pytać mieszkańców. To będzie wspólna decyzja – deklaruje Wilkos-Gad.
POSŁUCHAJ MATERIAŁU NASZEGO REPORTERA:
Sebastian Kwiatkowski/mrud