Jak najszybszego rozpoczęcia prac związanych z poszerzeniem Obwodnicy Trójmiasta domagają się od drogowców przedstawiciele Polski 2050. Na zwołanej w środę konferencji prasowej przedstawili analizy dotyczące krajowej szóstki.
W ich ocenie prace planistyczne związane z rozbudową węzłów w Kowalach i Szadółkach oraz dobudową trzeciego pasa między Pruszczem i Gdynią trzeba zacząć już teraz.
– Samo projektowanie inwestycji to kilka lat – zdobycie analiz, pozwoleń środowiskowych, zebranie funduszy. Do tego czasu obwodnica metropolitalna z Chwaszczyna do Straszyna zostanie zakończona – mówi Oskar Gruca i dodaje, że trasa metropolitalna nie do końca będzie alternatywą wobec prowadzącej wewnętrzny ruch obwodnicy zachodniej.
GDDKIA: OBWODNICA METROPOLII TRÓJMIEJSKIEJ PRIORYTETEM
– Ekspresową szóstką wokół Trójmiasta w ciągu doby przejeżdża nawet 100 tysięcy aut. Mamy świadomość konieczności przebudowy, ale teraz skupiamy się na innych odcinkach S6 – mówi Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.
– To są pomysły do rozważenia, natomiast my musimy skupić się na sprawnym przygotowaniu i przeprowadzeniu inwestycji Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Bez jej oddania do ruchu nie ma mowy o pracach na obecnej S6. Do tego dochodzi Droga Czerwona, która połączy gdyński odcinek istniejącej trasy z portem – odpowiada Michalski.
REALNE ANALIZY RUCHU S6
Drogowcy właśnie wybrali najkorzystniejszą ofertę na wstępne prace projektowe. GDDKiA dodaje, że po wykonaniu obwodnicy metropolitalnej przygotowane mają być realne analizy ruchu dla obecnej ekspresówki.
Trasa Kaszubska z Gdyni do Bożegopola powinna być przejezdna tej jesieni. Obwodnica Metropolitalna, która częściowo odciąży Obwodnicę Trójmiasta – za trzy lata. Właśnie rozpoczyna się jej budowa.
Sebastian Kwiatkowski/aKa