182 tysiące widzów i 302 własne spektakle. Podsumowanie roku w Teatrze Muzycznym w Gdyni

(Fot. Facebook.com/Teatr Muzyczny w Gdyni)

Ponad 300 własnych spektakli zaprezentowano w zeszłym roku w Teatrze Muzycznym w Gdyni. Na widowni zasiadły ponad 182 tysiące widzów – poinformowała Aleksandra Borowiak, przedstawicielka gdyńskiego teatru.

W 2023 roku na deskach Teatru Muzycznego w Gdyni zaprezentowano 302 własne spektakle, które obejrzało 182 614 widzów. Odbyło się też 78 pokazów impresaryjnych, w których uczestniczyły ponad 83 tysiące osób.

Na deskach teatru zaprezentowano dziewięć premier, z czego dwie – „Pan Disney zaprasza” w reżyserii Bernarda Szyca i zrealizowany w ramach Projektu Inicjatyw Aktorskich „Przepraszam kochanie, ale to twoja wina”, odbyły się w poprzednim sezonie artystycznym.

ROLLERCOASTER EMOCJI

W kolejnym sezonie, który rozpoczął się we wrześniu zeszłego roku, zaprezentowano siedem premier. Spektaklem otwierającym było przedstawienie „Dziewczyny z kalendarza” w reżyserii Jakuba Szydłowskiego.

– Musicalowa adaptacja filmu z Helen Mirren została bardzo ciepło odebrana przez widownię. Trzygodzinny spektakl był prawdziwym rollercoasterem emocji, podczas którego wzruszenie przerywał gromki śmiech, fabuła jest bowiem słodko-gorzką opowieścią o miłości, przyjaźni, lecz także stracie i dotyczącej każdego z nas starości – relacjonowała Borowiak.

Miesiąc później na Nowej Scenie odbyła się premiera farsy Raya Cooneya pod tytułem „Wszystko w rodzinie”. Reżyserem spektaklu był Paweł Aigner.

COŚ DLA NAJMŁODSZYCH

Na deskach teatru odbyło się też skierowane do najmłodszych widzów interaktywne show edukacyjne „Eduś i Polka na tropie muzyki”. W trakcie przedstawienia dzieci miały okazję zdobyć i zastosować podstawową wiedzę muzyczną.

W trakcie sezonu Projekt Inicjatyw Aktorskich – poza spektaklem „Przepraszam kochanie, ale to twoja wina” – zaprezentował widzom przedstawienia „Żadnego ślubu przed seksem”, „Herbert zaśpiewany” i „Wiera”.

PROPOZYCJA OD KAŻDEGO

Borowiak wyjaśniła, że w ramach projektu każdy członek zespołu artystycznego może zgłosić autorską propozycję inscenizacji: monodram, minirecital, małą formę dramatyczną, sceniczny duet lub „coś podobnego”. – Spektakle naszych artystów weszły do repertuaru Sceny Kameralnej – dodała.

W ostatni dzień starego roku na Dużej Scenie odbyła się prapremiera koncertu sylwestrowego pod tytułem „Rewia 00’ & British Part 2” w reżyserii Bernarda Szyca.

– Wraz z początkiem ubiegłego roku ruszyła oficjalna aplikacja musicalu „Mistrz i Małgorzata”. To pierwsza w Polsce aplikacja poświęcona konkretnemu musicalowi. Znajdują się w niej utwory ze spektaklu (z podziałem na wybranych aktorów), garść informacji o nim, obsada i kalendarium – tłumaczyła Borowiak, wyjaśniając, że muzyka z „Mistrza i Małgorzaty” autorstwa Janusza Stokłosy nie będzie prezentowana w żadnych platformach streamingowych. Aplikacja jest dostępna w Google Play i AppStore.

NADCIĄGAJĄCE PREMIERY

W 2024 roku na deskach Muzycznego zostaną zaprezentowane trzy premiery. 13 kwietnia odbędzie się pokaz musicalu „Tylko grzecznie” autorstwa Emila Płoszajskiego w reżyserii Agnieszki Płoszajskiej. We wrześniu reżyser Wojciech Kościelniak wystawi musical „Quo vadis” na podstawie powieści Henryka Sieniewicza, natomiast w ostatni wieczór 2024 roku na Dużej Scenie odbędzie się koncert sylwestrowy, który wyreżyseruje Bernard Szyc.

Teatr Wybrzeże również podsumował ubiegły rok. Więcej piszemy o tym >>>TUTAJ.

PAP/kł

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj