Chcą zakazu reklam piwa 0 procent i nocnej prohibicji w całym kraju. Chodzi o dobro nastolatków

Konferencja fundacji GrowSpace (fot. Facebook/GrowSpace)

Prawie dwie trzecie nastolatków sięga po alkohol przed uzyskaniem pełnoletności – wynika z badań zleconych przez fundację GrowSpace w ramach kampanii Zero Procent Prawdy. Z tego względu przedstawiciele tej organizacji oczekują zaostrzenia przepisów – między innymi wprowadzenia zakazu reklamowania piwa bezalkoholowego, a także wprowadzenia ogólnopolskiej prohibicji na sprzedaż alkoholu na wynos w godzinach nocnych.

Według Alana Wysockiego, koordynatora kampanii Zero Procent Prawdy, reklamy alkoholu w przypadku młodzieży trafiają na bardzo podatny grunt. – Zakazanie reklamy piwa 0 procent będzie proste, jeśli chodzi o kwestie prawne, bo wystarczy po prostu wprowadzić zakaz. Natomiast chodzi o to, żeby wizerunek alkoholu, jakiegokolwiek – nieważne czy procentowego, czy bezprocentowego – nie był reklamowany – podkreślał.

– Będziemy rozmawiać także o tym, żeby wprowadzić między innymi zakaz sprzedaży alkoholu w określonych godzinach. Na razie jest to rozwiązanie, które może zostać wprowadzone na poziomie samorządu, a nie wszystkie samorządy z tej możliwości korzystają – dodała posłanka Wioleta Tomczak.

Posłuchaj materiału naszego reportera:

Marcin Lange/aKa

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj