Nastolatki mają problem z matematyką i innymi naukami ścisłymi, bo uczy się ich skomplikowanych działań, gdy nie są jeszcze w stanie myśleć abstrakcyjnie – mówił w Radiu Gdańsk Marcin Stiburski, nauczyciel matematyki i fizyki, prowadzący bloga Szkoła Minimalna. Jest zwolennikiem zmian w programach nauczania przedmiotów ścisłych. – Zaczynamy za wcześnie wprowadzać dzieciom pojęcia abstrakcyjne. Dzieje się to, gdy mózg dziecka nie jest na to gotowy. Pisze o tym w swoich książkach m.in. dr Marek Kaczmarzyk, neurodydaktyk z Uniwersytetu Śląskiego – mówił pedagog w rozmowie z Joanną Matuszewską.
Fot. Partycja Oryl/Radio Gdańsk
Jego zdaniem mózg dziecka jest gotowy na rozumienie nauk ścisłych dopiero około 14 roku życia. – Wtedy powinniśmy wprowadzać pojęcia abstrakcyjne – wyjaśniał gość Radia Gdańsk.